کد خبر: ۲۳۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 19
داروسازی بالینی شاخه‌های وسیعی را به خود اختصاص داده است و با ورود مباحثی همچون دارودرمانی شخصی شده، پنجره‌های جدید در این حوزه باز شده و در آینده چشم اندازهای زیادی را در این زمینه شاهد خواهیم بود
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از ورود درمان‌های نوین خوراکی در حوزه دیابت خبر داد.


به گزارش شفا آنلاین: شادی ضیایی، روز چهارشنبه در افتتاحیه دهمین همایش داروسازی بالینی ایران، در مرکز همایش‌های رازی، اظهار داشت: در این همایش جدیدترین مباحث علمی و دستاوردها در حوزه داروسازی بالینی در آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

وی افزود: موضوعاتی همچون دارو درمانی <Drug therapy>شخصی سازی شده، دارو درمانی سرطان، دیابت و اچ آی وی همچنین مسائل عفونی، ریوی، هورمونی، اختلالات جنسی، مصرف منطقی دارو و مشاوره دارویی از جمله مسائلی است که در این کنگره مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی دهمین داروسازی بالینی ایران ادامه داد: داروسازی بالینی شاخه‌های وسیعی را به خود اختصاص داده است و با ورود مباحثی همچون دارودرمانی شخصی شده، پنجره‌های جدید در این حوزه باز شده و در آینده چشم اندازهای زیادی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

ضیایی ادامه داد: همچنین در این کنگره در زمینه دارو درمانی دیابت مطالبی ارائه می‌شود چراکه امروزه مباحث جدیدی در این زمینه مطرح است و دارو درمانی دیابت بر اساس اینکه دیابت از نوع یک یا دو باشد درمان‌های مختلف از جمله انسولین تراپی و یا درمان‌های خوراکی انجام می‌گیرد که مبحث درمان‌های خوراکی امروزه مکانیسم‌های جدید داشته و موضوعات نوینی در این زمینه در حال بررسی و ارائه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان به چالش داروسازان بالینی اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروزه بسیاری از خدمات دارو درمانی بالینی تحت پوشش بیمه نیست و برای اینکه طیف بیشتر بیماران را تحت پوشش خدمات داروسازی بالینی قرار دهیم لازم است به این مسئله توجه شود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: