کد خبر: ۲۳۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 09
با توجه به شرایط فعلی کشور و خروج دولت امریکا از برجام باید بدانیم چه وظایفی داریم و متناسب با آن احساس مسئولیت داشته باشیم
شفاآنلاین>اجتماعی>وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مشارکت خانه مطبوعات در حوزه تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت نهادهای مدنی برای تصمیم‌گیری‌ها بهره برد تا در اجرا به تصمیم و نتیجه مطلوب‌تری برسیم.

 به گزارش شفاآنلاین، سید عباس صالحی دیروز در نشست با رئیس و اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات با بیان این‌که نقش رسانه‌ها در ایجاد امنیت ملی کمتر از حوزه دفاعی در کشورها نیست، گفت: مطبوعات مرجعیت رسمی خود را از طریق اطلاعات، خبر و تحلیل پیدا می‌کنند و خانه مطبوعات<The press> در این زمینه وظایفی دارد.

خانه مطبوعات برنامه‌های خود را اولویت‌بندی کند

وی افزود: خانه مطبوعات فراگیرترین تشکل مطبوعات در کشور و نهادی دارای جامعیت است. این نهاد یک نهاد مدنی به شمار می‌آید و باید تلاش کنیم تا با قوت به کار خود ادامه دهد و دولت‌های یازدهم و دوازدهم با این نگاه پیش رفته‌اند.

صالحی ادامه داد: خانه مطبوعات هم باید برای برنامه‌ها و کارهای خود بر اساس اهمیت اولویت‌گذاری داشته باشد و این خانه‌ها چه در مرکز و چه در استان‌ها با شرایط جاری کشور پیوند دارند و به دلیل حفظ نظام، انقلاب و هویت اسلامی کشور و تحمیل جنگ اقتصادی و روانی که بر کشور حاکم است مسئولیت ویژه‌ای برای کل کشور و همچنین رسانه‌ها و خانه مطبوعات ایجاد شده است.

برجام و وظایف رسانه‌ها و خانه مطبوعات

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور و خروج دولت امریکا از برجام باید بدانیم چه وظایفی داریم و متناسب با آن احساس مسئولیت داشته باشیم. همچنین باید بدانیم رسانه و خانه مطبوعات نیز به عنوان یکی از ارکان حفظ هویت و منافع ملی در این مقطع زمانی چه اقداماتی می‌توانند داشته باشند.

وی با تأکید بر نقش بسزای رسانه‌ها بر ایجاد امنیت ملی و حوزه دفاعی کشور گفت: اگر رسانه‌ها نقش خود در این حوزه را کم کنند به‌طور قطع با جابه جایی رسانه‌ای مواجه خواهیم بود به این معنا که جای رسانه‌های رسمی را رسانه‌های غیررسمی می‌گیرند و رسانه‌های خارجی جایگزین رسانه‌های داخلی می‌شوند.

اجرایی کردن وظایف شانزده‌گانه خانه مطبوعات

صالحی در عین حال تصریح کرد: نقش خانه‌های مطبوعات در سراسر کشور تولید محتوای دقیق، جذاب و درست است که می‌تواند به تثبیت این جایگاه کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درخواست رئیس خانه مطبوعات مبنی بر واریز مستقیم کمک‌های حمایتی به حساب این خانه، گفت: در این زمینه لازم است کمیته‌ای متشکل از نمایندگان، معاونت‌های مطبوعاتی و حقوقی وزارتخانه و نماینده‌ای نیز از خانه مطبوعات ایجاد و این موضوع بررسی شود.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود بر همکاری مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها با خانه‌های مطبوعات و اجرایی کردن وظایف شانزده‌گانه این خانه تأکید کرد و گفت: خانه مطبوعات یک بازوی قوی و مکمل فعالیت‌های رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود و به دلیل فراگیری و مدنی بودن، برای ما از اهمیت برخوردار است، برای حمایت<Protection> از این نهاد تلاش خواهیم کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم، افزود: باید تلاش کنیم با کمک یکدیگر بتوانیم انتظارات رسانه‌ای را که از این وزارتخانه وجود دارد  با همکاری خانه مطبوعات به عنوان یک بازوی مکمل در این حوزه برآورده کنیم زیرا نفوذ نهادهای اداری کمتر از نفوذ و تأثیرگذاری نهادهای مدنی است و خانه مطبوعات این ظرفیت را دارد.

وی ادامه داد: با این همکاری می‌توانیم در دهه پنجم انقلاب اسلامی درحوزه رسانه از طریق خانه مطبوعات شرایط پایدارتری درمسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور ایجاد کنیم. صالحی در بخش دیگری بر مشارکت خانه مطبوعات درحوزه تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت نهادهای مدنی برای تصمیم گیری‌ها بهره برد تا در اجرا به تصمیم و نتیجه مطلوب‌تری برسیم.ایران 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: