کد خبر: ۲۲۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 06
بدون شک با مراجعه به پزشک و انجام معاینه و آزمایش های لازم هورمونی مشخص می شود که رشد فرزندمان طبیعی است یا دچار کوتاهی قد است اما با روش های مناسب تغذیه هم می توان مانع از کوتاهی قد کودکان شد
شفا آنلاین>سلامت> کوتاهی قد دلایل مختلفی دارد از جمله ژنتیک، رژیم غذایی نامناسب، سوءتغذیه ، کمبود ویتامین ، اختلالات هورمونی ، کم کاری تیروئید ،عفونت های دوران جنینی،  بیماری های قلبی ، ریوی، سلیاک و...

به گزارش شفا آنلاین:بدون شک با مراجعه به پزشک و انجام معاینه و آزمایش های لازم هورمونی مشخص می شود که رشد  فرزندمان طبیعی است یا دچار کوتاهی قد است اما با روش های مناسب تغذیه هم می توان مانع از کوتاهی قد کودکان شد . دکتر سید مهدی میر غضنفری پژوهشگر طب سنتی، راهکارهایی برای افزایش قد <Height increase>از دیدگاه طب سنتی ارائه می دهد :

 گاهی والدین هر دو قد بلندی دارند اما ممکن است فرزند آن ها به بلندی قد آن ها نرسد چراکه ژنتیک از نسل‌های قبل  نیز به فرد منتقل می‌شود ولی بیشتر مواقع والدین بلند قد، فرزندان قد بلند دارند.
والدین باید به افزایش قد فرزندشان تا قبل از سن بلوغ توجه کنند چرا که پس از آن افزایش قد بسیار محدود خواهد بود و در زمان مشخصی متوقف می‌شود.

بنابر این در گام نخست، باید مزاج فرد تشخیص داده شود و در صورت نیاز اصلاح مزاج صورت گیرد.
 اگر مزاج فرد گرم باشد و گرمی هم مصرف کند، وضعیت وی از لحاظ قدی تغییری نخواهد کرد و حتی بدتر خواهد شد چرا که این مسئله سبب کاهش اشتها و جذب کمتر و در نهایت قد کوتاه‌تر فرد می‌شود.
این متخصص فیزیولوژی گفت:‌ به افراد دارای مزاج سرد، مصرف خوراکی های گرم برای افزایش قد توصیه می‌شود بنابر این در گام نخست، تشخیص و اصلاح مزاج حائز اهمیت است.

پس از اصلاح مزاج برای رشد استخوانی، مصرف پای مرغ، پاچه گوسفند، سنجد و کشک برای افزایش قد توصیه می‌شود.‌ بادکش کردن سراستخوان‌های دراز از جمله اطراف لگن، سرشانه، ستون فقرات، کتف و ...  با نظر پزشک می‌تواند در کنار راهکارهای دیگر مؤثر واقع شود و شاهد افزایش یک تا دو سانتی‌متری قد باشیم.

ورزش‌های کششی همچون شنای کششی، والیبال، بسکتبال و ژیمناستیک نیز در کنار موارد دیگر برای افزایش قد توصیه می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: