کد خبر: ۲۱۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۷ - 2019January 02
امروزه هوش مصنوعی در تمامی جنبه‌های زندگی انسان رخنه کرده و به بخشی جدایی‌ناپذیر از دنیای فناوری تبدیل شده است
شفاآنلاین>سلامت> هوش مصنوعی در دنیای روباتیک در سال 2018، یکی از چهره‌های سرشناس مد و سینما را قربانی خود کرد.

به گزارش شفاآنلاین ، امروزه هوش مصنوعی در تمامی جنبه‌های زندگی انسان رخنه کرده و به بخشی جدایی‌ناپذیر از دنیای فناوری تبدیل شده است. این فناوری با وجود تمامی جنبه‌های مثبت در زندگی مردم سراسر جهان، ابعادی نگران‌کننده نیز دارد. سال‌ها پیش ساندارای پیچای مدیر گوگل، هوش مصنوعی را به آتش تشبیه کرد. آتشی که زندگی بدون آن را، با وجود مخرب بودن بی‌معنا می‌کند.

 یکی از قربانیان هوش مصنوعی در سال 2018، اسکارلت جوهانسون یکی از چهره‌های سرشناس سینما و مد است. چهره او که به‌کمک هوش مصنوعی بر صورت یکی از بازیگران در فیلم‌های غیر اخلاقی قرار داده شده، این بازیگر مشهور را از عملکرد مخربانه فناوری بیزار کرده است. وی ناامیدانه از فناوری‌های(Technologies) مخرب با عنوان ابزاری آزار دهنده یاد کرده و از سوء‌استفاده چهره خود در فیلم‌های غیر اخلاقی گله می‌کند.

اسکارلت که زخم بسیار تکان دهنده‌ای از هوش مصنوعی در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود خورده است، نسبت به‌ نبودن نیرویی برای بازداشتن اقدامات مخرب هوش مصنوعی در فضای مجازی ابراز نگرانی کرد. وی تأکید کرد هیچ نیرویی نمی‌تواند در مقابل این فناوری قد علم کرده و جلوی انتشار این فیلم‌های جعلی را بگیرد.

او ناامیدانه گفت: اینترنت در سال‌جاری چهره تاریک و خشن خود را به من نشان داده و تلاش‌های ما در پیشگیری از تخریب چهره من و بسیاری از قربانیان دیگر را بی‌نتیجه گذاشت.

جوهانسون اولین و آخرین قربانی هوش مصنوعی در فضای مجازی(Cyberspace) به شمار نمی‌رود؛ چرا که هر ساله بسیاری از افراد سودجو با بهره‌گیری از عکس‌های شخصی کاربران، فیلم‌های جعلی بر اساس فناوری deepfake ساخته و برای کسب سود بیشتر آن را بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: