کد خبر: ۲۱۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۷ - 2019January 02
کاسنی تاثیر مستقیم بر واکنش های گوارشی بدن داشته باشد. اول از همه، ریشه کاسنی جریان صفرا را افزایش می دهد که این قضیه فرایند هضم را بهتر می کند

شفا آنلاین>سلامت>ریشه کاسنی دارای سابقه طولانی در زمینه کمک به رفع مشکلات کبدی است. رومی های باستان از این گیاه برای کمک به پاک سازی خون استفاده می کردند.مصریان نیز از ریشه کاسنی در مقادیر زیادی برای کمک به پاک سازی کبد و خون استفاده می کردند.این گیاه امروزه به عنوان یک جایگزین بدون کافئین برای قهوه محبوب است.
 
فواید آن برای سیستم گوارشی
به گزارش شفا آنلاین:کاسنی تاثیر مستقیم بر واکنش های گوارشی بدن<Gastrointestinal Reactions> داشته باشد. اول از همه، ریشه کاسنی جریان صفرا را افزایش می دهد که این قضیه فرایند هضم را بهتر می کند. از آنجایی که مقدار بیش از حد صفرا به کاهش چربی ها کمک می کند، ریشه کاسنی ممکن است به بهینه شدن ترکیب خون کمک کند و برای هر کسی که برای رسیدن به سلامت کبد و کیسه صفرا در تلاش است، باید مورد توجه قرار گیرد.
 
ثانیا ریشه کاسنی حاوی اینولین، فیبر محلولی است که میکروارگانیسم های گوارشی را در روده ها تغذیه می کند. بسیاری از گیاهان دارای انولین هستند، اما ریشه کاسنی دارای بیشترین غلظت آن است. تغذیه سالم این میکروارگانیسم ها در روده ها باعث افزایش هضم می شود.
 
فعالیت آنتی اکسیدانی ریشه کاسنی
بسیاری از گیاهان دارویی دارای محتوای آنتی اکسیدان بالا هستند که در گیاهان اغلب به صورت ترکیباتی به نام فنول وجود دارند.کاسنی منبع غنی از این آنتی اکسیدانهاست و اثرات محافظتی پلی فنول موجود در آن در سیستم قلب و عروق به طور گسترده ای تصدیق شده است.
 
ریشه کاسنی علیه میکروارگانیسم های مضر
عصاره ریشه کاسنی در برابر میکروارگانیسم های مضر نیز نقش مهمی ایفا کرده است و این قضیه در برخی مطالعات علمی نیز تایید شده است.
 
ارتباط آن با کبد
علاوه بر اثرات آنتی اکسیدانی مفید، ریشه کاسنی باعث حفاظت از کبد می شود. دانشکده زیست شناسی دانشگاه منصورهدر مصر تصریح کرد که کاسنی نقش مهمی در پیشگیری از استرس اکسیداتیو و آسیب کبدی در برخی موارد دارد.
منبع:www.globalhealingcenter.2012 مکمل شناسی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: