کد خبر: ۲۴۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 09
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان،
اسید سالیسیلیک (برای جلوگیری از بروز التهاب):اسید سالیسیلیک، مانند آسپرین مانع از التهاب در بدن می شود. این ماده مغذی در مارچوبه، شلیل، زردچوبه و فلفل پاپریکا یافت می شود
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>مصرف مکمل اگر توسط پزشک تجویز شده و جنبه درمانی داشته باشد، خالی از لطف نیست ولی در موارد دیگر حتی ممکن است همراه با خطرات جدی سلامت باشد.شما می توانید به جای خرید مکمل های غذایی،<supplements> مفیدترین ریزمغذی ها را از طریق مصرف مواد غذایی که در ادامه معرفی می شود، وارد بدن کنید:

به گزارش شفا آنلاین:اسید سالیسیلیک (برای جلوگیری از بروز التهاب):اسید سالیسیلیک، مانند آسپرین مانع از التهاب در بدن می شود. این ماده مغذی در مارچوبه، شلیل، زردچوبه و فلفل پاپریکا یافت می شود.

فیبر نامحلول (برای سلامت دستگاه گوارش):فیبر نامحلول لوله های گوارشی را پاک کرده و حتی مواد سرطان زا را ھم از آن دور می کند. فیبر نامحلول در انواع لوبیا، دانه ها، عدس و سبوس یافت می شود.


تئانین (برای کاھش استرس):این اسیدآمینه، خاصیت آرام بخش دارد و قدرت فکر را افزایش می دهد. تئانین در چای سبز یافت می شود.

پتاسیم (برای کنترل فشار خون):پتاسیم با تنظیم سدیم خون، به کاهش فشار خون کمک می کند. این ماده معدنی در ماهی سیب زمینی با پوست، آلو، خرما و انجیر خشک و موز یافت می شود.

منیزیم ( برای جلوگیری از کوفتگی عضلانی و مفاصل، جلوگیری از سردرد و میگرن):تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد اما به طور خلاصه منیزیم، فعالیت عضلات و سلولها را از راه های مختلفی، به صورت طبیعی در می آورد. منیزیم در لوبیا، نخود، عدس و ... و تخم کدو یافت می شود.

اکسید نیتریک (برای سلامتی قلب):باعث افزایش جریان خون در قسمت های مختلف بدن می شود. این ماده مغذی در چغندر، آب ریشه چغندر، اسفناج و کلم چینی یافت می شود.
 
لوتئین و زآگزانتین (برای سلامتی چشم):این ترکیبات، تغییرات مولکولی ناشی از بالا رفتن سن را که به بروز مشکلات چشمی و دید منجر می شوند، کاهش می دهند. این مواد مغذی در کلم پیچ، اسفناج و تخم مرغ کامل وجود دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: