کد خبر: ۲۱۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۷ - 2018December 25
آلو بخارا و آلوی تازه هر دو غنی از آنتی‌اکسیدان هستند. بنابراین، می‌توانند به جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد بر بدن کمک کنند. رادیکال‌های آزاد به طور معمول می‌توانند مشکلاتی در بارداری ایجاد کنند و حتی سبب سقط جنین شوند
شفاآنلاین>سلامت>آلوی تازه و آلو بخارا هر دور دارای فیبر غذایی هستند و بنابراین می‌توانند اثر ملین داشته باشند.

به گزارش شفاآنلاین، بسیاری از مردم ممکن است خواص آلو بخارا در بارداری را ندانند. اکثر آن‌ها فکر می‌کنند که این میوه فقط برای پوست مفید است و همچنین مقدار زیادی فیبر به بدن می‌رساند.

با این حال، ثابت شده‌است که این میوه به صورت خشک و تازه برای حمایت از حاملگی هم مناسب است و حتی می‌تواند به باردار شدن زنان نیز کمک کند. بنابراین، وقتی برای باردار شدن برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌تواند یکی خوراکی‌هایی باشد که کمک شایانی به شما می‌کند.

آلوی تازه یا آلو بخارا را می‌توانید در هر کشوری در سراسر جهان پیدا کنید. این میوه به صورت خشک و تازه مزایای زیادی برای سلامتی دارد و در عین حال برای دوران بارداری هم بسیار مفید محسوب می‌شود. می‌توانید از آن در تهیه انواع دسر استفاده کنید. علاوه بر این، برای افزودن به غذاهای مختلف نیز عالی است. طعم و مزه‌ی آن طراوت‌بخش و کمی ‌ترش و شیرین است.

مواد مغذی موجود در آلوی تازه و آلو بخارا

البته در این میوه چندین ماده‌ی مغذی وجود دارد. این میوه شامل ۳۱٪ آب، ۶۴٪ کربوهیدرات، از جمله ۷٪ فیبر رژیمی، ۲٪ پروتئین و کم‌تر از ۱٪ چربی است. این میوه همچنین غنی از ویتامین K و یک منبع خوب ​​از ویتامین B و مواد معدنی است. آلو حاوی داروی فیتوکمیکال‌ها است، از جمله ترکیبات فنلی و سوربیتول. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد مزایای آلوی تازه و آلو بخارا در دوران بارداری، فهرست زیر را مشاهده کنید.

خواص آلو بخارا در بارداری

۱. منبع فیبر است

آلوی تازه و آلو بخارا هر دور دارای فیبر غذایی هستند و بنابراین می‌توانند اثر ملین داشته باشند. این ویژگی می‌تواند در بازسازی عملکرد طبیعی روده تاثیر بسزایی داشته باشد و در عین از بروز یبوست که در دوران بارداری شیوع زیادی دارد، جلوگیری کند. سایر مواد خوراکی ملین را می‌توانید در این مقاله مشاهده کنید.

۲. برای سیستم گوارش بسیار مفید است

مقدار بالای فیبر موجود در آلو بخارا و آلوی تازه می‌تواند به بهبود سیستم گوارش کمک کند. فیبر می‌تواند به بهبود حرکات روده کمک کند و روند هضم را به میزان مناسبی بهبود بدهد. بنابراین، مصرف آلو بخارا و آلوی تازه در دوران بارداری می‌تواند از بروز مشکلات گوارشی که معمولا به دلیل تغییر هورمونی اتفاق می‌افتد، جلوگیری کند.

۳. سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند

آلو بخارا و آلوی تازه هر دو غنی از آنتی‌اکسیدان هستند. بنابراین، می‌توانند به جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد بر بدن کمک کنند. رادیکال‌های آزاد به طور معمول می‌توانند مشکلاتی در بارداری ایجاد کنند و حتی سبب سقط جنین شوند.

۴. استخوان‌ها را محکم می‌کنند

مصرف آلو بخارا و آلو خشک به تامین کلسیم لازم برای استخوان کمک می‌کند. بنابراین، می‌تواند به جلوگیری از پوکی استخوان که به راحتی به زنان باردار حمله می‌کند، کمک کند. علاوه بر این، آلو از استحکام استخوان‌ها حمایت می‌کند و همچنین می‌تواند سبب توسعه‌ی مناسب استخوان در جنین شود.

۵. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

این میوه هم به صورت خشک و هم تازه غنی از انواع ویتامین است. بنابراین، یکی از فواید آن در دوران بارداری این است که سیستم ایمنی بدن مادر را به خوبی تقویت می‌کند و به این ترتیب مانع بروز بیماری‌ها می‌شود. زنان باردار قطعا باید اوضاع سلامتی خود را در بهترین حالت نگه دارند تا دچار عفونت و بیماری نشوند و در عین حال نیازی به دریافت درمان‌های پزشکی دارویی نداشته باشند. بنابراین تاثیر آلو بخار و آلوی تازه را برای بهبود سیستم ایمنی در دوران بارداری نادیده نگیرید.

۶. قوه‌ی بینایی را تقویت می‌کند

این میوه به صورت خشک و تازه حاوی ویتامین A فراوانی است، ویتامینی که تاثیر مثبتی روی بهبود قوه‌ی بینایی دارد. علاوه بر این، به توسعه‌ی چشم و قوه‌ی بینایی جنین در رحم مادر کمک خواهد کرد. بنابراین، می‌توانید با مصرف آلو بخارا و آلوی تازه به بهبود قوه‌ی بینایی و بینایی مادر و نوزاد کمک کنید.

۷. احتمال باروری را افزایش می‌دهد

این میوه همچنین به افزایش باروری و احتمال باردار<Pregnant> شدن کمک می‌کند. بنابراین، می‌تواند روند باردار شدن را در شما بهینه‌سازی کنید.

۸. هورمون‌ها را بهبود می‌دهد

آلو بخارا و آلوی تازه همچنین برای مدیریت و بهبود سیستم هورمونی بدن مفید است. در واقع این میوه سبب می‌شود که کنترل هورمون‌ها آسان‌تر شود، تاثیری که رخ دادن عمل لقاح را نیز محتمل‌تر می‌کند. علاوه بر این، مصرف این میوه به صورت خشک و تازه کمک می‌کند که یک سیستم متابولیک هورمونی بهتر داشته باشید.

۹. به توسعه‌ی مغز جنین کمک می‌کند

پروتئین و ویتامین B موجود در این میوه به بهینه‌سازی روند توسعه‌ی مغز کمک می‌کند. در واقع مصرف آلو بخارا و آلوی تازه به به افزایش ظرفیت مغز کمک خواهد کرد.

۱۰. عضلات را بهبود می‌دهد

مصرف این میوه می‌تواند به بهبود عضلات کمک کند. بنابراین، مادر باردار به راحتی دچار خستگی در ناحیه‌ی پاها نخواهد شد. علاوه بر این، مصرف آلو بخارا و آلوی تازه در طول بارداری به افزایش قدرت عضلات کمک خواهد کرد.

۱۱. مانع بروز کم‌خونی می‌شود

مواد معدنی موجود در این میوه سبب می‌شود که قادر به پیشگیری از بروز کم‌خونی باشد. بنابراین، در صورتی که زنان باردار در این دوران آلو بخارا یا آلوی خشک مصرف کنند، اثرات کم‌خونی مانند خستگی و سرگیجه را تجربه نخواهند کرد.

۱۲. از بروز سوزش سر دل جلوگیری می‌کند

خوردن این میوه می‌تواند به جلوگیری از بروز سوزش سر دل کمک کند. بنابراین، در طول بارداری آن را به صورت خشک یا تازه مصرف کنید تا بتوانید از ناراحتی معده تا حدی جلوگیری کنید. علاوه بر این، آلو بخارا یا آلوی تازه می‌تواند به درمان بیماری صبحگاهی کمک کند. و به این ترتیب سبب می‌شود که به طور کلی دوران بارداری سالم‌تری را سپری کنید.

۱۳. به رشد و توسعه‌ی جنین کمک می‌کند

این همه ویتامین و مواد معدنی موجود در این میوه به رشد و نمو مطلوب جنین کمک می‌کند. بنابراین، می‌تواند به شما اطمینان بدهد که هم یک بارداری سالم را سپری کنید و هم سبب می‌شود که رشد جنین مطلوب باشد.

۱۴. سلامت پوست را بهبود می‌دهد

این میوه در عین حال غنی از ویتامین E است که می‌تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند. مصرف آلو بخارا و آلوی تازه کمک خواهد کرد که پوست نرم و ابریشمی داشته باشید. این میوه در عین حال از بروز عفونت پوست نیز جلوگیری خواهد کرد. در دوران بارداری، تغییرات هورمون‌ها عمدتا می‌توانند سلامت پوست را تا حد زیادی کاهش بدهند.

هشدارها و توصیه‌ها در مورد مصرف آلو بخارا و آلوی تازه

این درست است که میوه‌ها به طور کلی برای سلامتی زنان در دوران بارداری مفید هستند و حتی برخی از آن‌ها احتمال لقاح را افزایش می‌دهند، اما باز هم برخی عوارض جانبی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. بنابراین، اگر برای مصرف این میوه در دوران بارداری برنامه دارید، بهتر است توصیه‌های زیر را نیز در ذهن‌تان نگه دارید:

– در صورتی که  علائم آلرژی مانند خارش، قرمزی پوست یا تورم در برخی قسمت‌ّهای بدن را تجربه کردید، دست از مصرف آن بکشید.

– در صورتی که حالت تهوع یا سرگیجه داشتید آلو بخارا یا آلوی تازه مصرف نکنید.

– این میوه را بیش از حد مصرف نکنید چون حاوی قند زیادی است. مصرف مواد خوراکی حاوی قند بالا در طول بارداری، ممکن است منجر به بروز دیابت بارداری شود.
– مصرف مقدار فراوانی از فیبر می‌تواند به اسهال منجر شود، بنابراین آلو بخارا و آلوی تازه را در حد اعتدال مصرف کنید.


خواص آلو بخارا در بارداری زیاد است. با این حال، اطمینان حاصل کنید که آن را به اندازه مصرف کنید تا دچار عوارض جانبی ناشی از آن نشوید. به این ترتیب خواص این میوه را به صورت بهینه دریافت خواهید کرد و دچار مشکل نخواهید شد.بازده

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: