کد خبر: ۲۱۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 01
کدو تنبل از سرطان جلوگیری می‌کند.کدو تنبل برای سلامت چشم‌ها مفید می‌باشد.کدو تنبل برای تقویت ریه‌ها و سیستم ایمنی بدن مفید می‌باشد.کدو تنبل تقویت کننده قلب می‌باشد.کدو تنبل از پوست شما محافظت می‌کند
شفاآنلاین>تغذیه>خورشت کدو تنبل یکی از غذا‌های لذیذ وخوشمزه استان گیلان می‌باشد که درفصول پاییزوزمستان تهیه می‌شود.درتهیه این خورشت ازکدو تنبل استفاده می‌شودکه منبع غنی پتاسیم وآهن وبتاکاروتن است.

به گزارش شفاآنلاین،خواص کدو تنبل:

کدو تنبل از سرطان<Cancer> جلوگیری می‌کند.کدو تنبل برای سلامت چشم‌ها مفید می‌باشد.کدو تنبل برای تقویت ریه‌ها و سیستم ایمنی بدن مفید می‌باشد.کدو تنبل تقویت کننده قلب می‌باشد.کدو تنبل از پوست شما محافظت می‌کند.کدوتنبل خلق و خو را بهبود می‌بخشد.کدو تنبل ضد افسردگی می‌باشد.کدوتنبل<pumpkin>برای کلیه‌ها مفید می‌باشد.
 

مواد لازم:

گوشت: ۴۰۰ گرم

کدو تنبل: ۱ کیلوگرم

پیاز: ۲ عدد متوسط

آلو بخارا: ۱۰۰ گرم

زعفران: ۱ قاشق سوپ خوری

روغن مایع: به مقدار لازم برای سرخ کردن

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق سوپ خوری

دارچین: ۱ قاشق چایخوری

نمک: به مقدار لازم

آب: ۲ لیوان

فلفل قرمز: به مقدار لازم

آبغوره: ۱ قاشق سوپ خوری

 

طرز تهیه:

 ابتدا کدو‌ها را بخوبی بشویید و پس از شستن کدو‌ها را با پوست کن پوستش را بکنید.کدو‌ها را بصورت ریز و هلالی خرد کنید.یکی از پیاز‌ها را بصورت خلالی خرد کنید و در ظرفی مقداری روغن بریزید و پیاز را تفت دهید تا کمی طلائی رنگ شود.کدو‌ها را به صورت هلال خرد کنید و همراه با پیاز تفت دهید.در ظرفی دیگر یک پیاز را بصورت خلالی خرد کنید و با روغن تفت دهید.گوشت تکه شده را داخل پیاز‌ها بریزید و تفت دهید.بعد از تفت دادن گوشت‌ها، ۲ لیوان آب جوشیده را به پیاز و گوشت تفت داده شده اضافه کنید.

 

شعله اجاق گاز را کم کنید و اجازه دهید گوشت با شعله ملایم روی حرارت گاز بپزد.در هنگام پخت گوشت زعفران را به آن اضافه کنید اجازه دهید تا حسابی پخته شود.آلو‌ها را نیم ساعت در آب بگذارید تا کاملاً خیس شود. بعد آلو‌ها را آبکشی کنید.آلو و رب گوجه فرنگی را در آخر پخت به ظرفی که حاوی گوشت است اضافه کنید و اجازه دهید بمدت ۱ ساعت با حرات ملایم پخته شود.

 

کدو و پیاز را که تفت داده اید را برداریدو به ظرفی که گوشت در حال پختن است اضافه کنید و به مدت بیست دقیقه اجازه دهید تا بپزد.دارچین، نمک، فلفل قرمز و آبغوره را در آخر به موادتان اضافه کنید و بعد از ۱۰ دقیقه خورشت را از اجاق بردارید.خورشت کدو تنبل شما آماده سرو با پلو زعفرانی می‌باشد.

 

نکات خورشت کدو تنبل:

۱- حتما قبل از اضافه کردن رب گوجه فرنگی آن را در روغن تفت دهید.

 

۲- حتماً زمان پخت کدو باید بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باشد اگر زیاد روی حرارت بماند کدو باز می‌شود.

 

۳- اگر خورشت با طعم شیرین دوست دارید شکر اضافه کنید.

 

۴- برای اینکه خورشت شما مزه ملس داشته باشد به آن آبغوره یا آبلیمو اضافه کنید.

 

۵- در این خورشت به جای گوشت تکه شده می‌توانید گوشت چرخ کرده هم اضافه کنید.درنگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: