کد خبر: ۲۱۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 09
خدمات توانبخشی یکی از حلقه‌های مهم درمان را تشکیل می‌دهد، به طور کلی خدمات درمانی به 4 سطح تقسیم‌بندی می‌شوند که سطح 1 به خدمات بهداشتی، سطح 2 به خدمات درمانی، سطح 3 به بیمارستان‌های پیشرفته و سطح 4 به حوزه توانبخشی اختصاص پیدا می‌کند
شفاآنلاین> سلامت> وزیر بهداشت گفت: باید اعتراف کنم که ما در حوزه توانبخشی فقیر هستیم، در استان‌های کشور امکانات توانبخشی بسیار کم است.

به گزارش شفاآنلاین: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد نورافشار و افتتاح بخش سیتی‌اسکن و معلولان جسمی و حرکتی بیمارستان که ظهر امروز در این بیمارستان برگزار شد، در حاشیه مراسم و در جمع خبرنگاران درباره خدمات توانبخشی، اظهار کرد: خدمات توانبخشی یکی از حلقه‌های مهم درمان را تشکیل می‌دهد، به طور کلی خدمات درمانی به 4 سطح تقسیم‌بندی می‌شوند که سطح 1 به خدمات بهداشتی، سطح 2 به خدمات درمانی، سطح 3 به بیمارستان‌های پیشرفته و سطح 4 به حوزه توانبخشی اختصاص پیدا می‌کند.

در حوزه توانبخشی فقیر هستیم

وی بیان کرد: مبتلایان به اختلالات حرکتی و بیماری‌های عضلانی، اسکلتی، نیاز ویژه به خدمات توانبخشی دارند، من باید اعتراف کنم که ما در حوزه توانبخشی فقیر هستیم، در استان‌های کشور امکانات توانبخشی بسیار کم است، ما به غیر از بیمارستان نورافشار و رفیده هیچ مرکز جامع توانبخشی در کشور نداریم.

وزیر بهداشت افزود: دولت و مجلس برای رفاه و حال مردم باید اعتبارات ویژه را به خدمات توانبخشی اختصاص بدهد، ما به کمک خدمات توانبخشی می‌توانیم جانبازانی را که در دوران 8 سال دفاع مقدس آسیب دیده‌اند از بستری شدن روی تخت‌های بیمارستان‌ها نجات بدهیم.

هاشمی تأکید کرد: جمعیت کشور ما رو به سالمندی می‌رود که این جمعیت سالمند هم نیاز به استفاده از خدمات توانبخشی پیدا می‌کند، ما برای اینکه بتوانیم امکانات ویژه برای خدمات توانبخشی معلولان فراهم کنیم باید سرمایه‌های جاری خود را مدیریت و دستگاه‌های موازی را تجمیع کنیم.

تشکر وزیر بهداشت از جمعیت هلال‌احمر

وی تصریح کرد: من از جمعیت هلال‌احمر و ریاست این سازمان تشکر می‌کنم زیرا جمعیت هلال‌احمر قصد دارد که در یک سال آینده در مراکز استا‌ن‌های کشور مراکز توانبخشی را راه‌اندازی کند.

وزیر بهداشت درباره خدمات بیمه توانبخشی یادآوری کرد: بیمه خدمات توانبخشی معلول‌تر از معلولی است که نیاز به حمایت دارد، ما باید اعتبارات لازم را برای خدمات توانبخشی فراهم کنیم تا این خدمات بتواند به راحتی در دسترس مردم قرار بگیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: