کد خبر: ۲۱۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 03
با آغاز روند مهاجرت پرندگان، تاکنون500 قطعه پرنده پلیکان سفید مهاجر درسواحل دریاچه ارومیه مشاهده شده است
شفاآنلاین> اجتماعی> رییس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه از مهاجرت 500 قطعه پلیکان سفید به دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، بهزاد شیرپنجه رییس اداره پارک ملی<National Park> دریاچه ارومیه گفت: با آغاز روند مهاجرت پرندگان<Migrating Birds>، تاکنون500 قطعه پرنده پلیکان سفید مهاجر درسواحل  دریاچه ارومیه مشاهده شده است.

وی افزود:  مهاجرت پرندگان به سواحل دریاچه ارومیه  در دو مرحله انجام می شود ، یک نوع از مهاجرت پرندگان از اوایل اردیبهشت ماه است که پس از تخم‌گذاری، جوجه‌آوری و توانایی جوجه‌ها برای پرواز در آخر آبان‌ماه انجام می شود.

 شیرپنجه ادامه داد: نوع دوم مهاجر پرندگان در زمستان انجام است که پرندگان از کشورهای اروپایی، آسیای میانه و سیبری وارد کشور ما می‌شوند و از اوایل مهرماه تا فروردین ماه در پارک ملی  دریاچه ارومیه مستقر می شود.

وی گفت: در حال حاضر در پارک ملی  دریاچه ارومیه شاهد تنوع پرندگان حمایت شده و در خطر انقراضی مانند پلیکان خاکستری،‌ پلیکان سفید و غاز پیشانی سفید هستیم. همچنین تاکنون بیش از 500 قطعه پلیکان سفید در دریاچه ارومیه مشاهده شده است و سرشماری پرندگان مهاجر دی ماه انجام می‌شود.

رییس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه تصریح کرد: تاکنون گزارشی از مرگ و میرناشی از آنفلوانزای فوق حاد  در بین جمعیت پرندگان به خصوص پرندگان مهاجر در طول امسال  نداشته ایم.

وی از از مردم استان درخواست کرد تا موارد مشکوک را به اداره کل دامپزشکی و یا محیط زیست استان اطلاع دهند. کردپرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: