کد خبر: ۲۱۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 01
ایران میزبان مسابقات جهانی رباتیک فیرا در سال ۱۳۹۹ (۲۰۲۰ میلادی) است، در این رقابت جهانی ۳۵ کشور صاحب سبک دنیا حضور دارند
شفاآنلاین> اجتماعی> صادق نژاد گفت: ایران میزبان مسابقات جهانی رباتیک فیرا در سال ۱۳۹۹ (۲۰۲۰ میلادی) است، در این رقابت جهانی ۳۵ کشور صاحب سبک دنیا حضور دارند.

به گزارش شفاآنلاین: وی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: این مسابقات با عنوان فیراکاپ آزاد ایران (AUTCup 2019) از 10 اسفندماه آغاز و تا روز 13 اسفندماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران ادامه دارد.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا برگزاری این مسابقات را در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی عنوان کرد و ادامه داد: از میان 24 رشته مسابقات رباتیک امسال،‌ 14 لیگ مربوط به بخش دانش آموزی و 10 لیگ برای مسابقات بخش دانشجویی است.

وی با بیان اینکه "فیراکاپ آزاد ایران" با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) و کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا، برگزار می‌شود، افزود: جشنواره سال جاری یکی از کامل‌ترین مسابقات رباتیک در کشور و منطقه است؛ چراکه تمامی شاخه‌‌های رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی را در بر می‌گیرد.

دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از آغاز پیش ثبت نام این مسابقات خبر داد و گفت: این پیش ثبت‌نام تا 30 آذر ماه ادامه دارد و تیم‌های متقاضی از 15 آبان تا 30 آذر مهلت دارند تا نسبت به ارسال مستندات فنی تیم و پژوهش‌های خود اقدام کنند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا اضافه کرد: اعضا کمیته فنی این مسابقه از 15آذر تا 15دی ماه اقدام به بررسی مستندات فنی تیم‌ها خواهند کرد و بر اساس صلاحیت،‌ تیم‌های منتخب برای شرکت در مسابقات انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام نهایی تیم‌ها در این رقابت از اول دی آغاز و تا 20 بهمن ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تیم‌های برتر این مسابقات می‌توانند در مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2019 که سال جاری در کره جنوبی برگزار می‌شود حاضر شوند.

صادق‌نژاد همچنین از میزبانی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مسابقات جهانی رباتیک فیرا در سال 1399 (2020میلادی) خبر داد و یادآور شد: در این رقابت جهانی 35 کشور صاحب سبک دنیا حضور دارند.

راه اندازی مدرسه رباتیک امیرکبیر
صادق نژاد ایجاد فرصت برابر برای کسب آموزش، پژوهش کاربردی، کسب مهارت و کارآفرینی را از ملزومات نگاه به توسعه کشور دانست و افزود: روند ناصحیح ایجاد شده در آموزش کشور در این حوزه در سال‌های گذشته، کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا و دانشگاه صنعتی امیرکبیر را بر آن داشت تا با راه اندازی مدرسه رباتیک امیرکبیر علاوه بر کارآفرینی، در راستای توسعه فضای آموزشی کشور و تربیت نسل آینده آن با نگاه کسب مهارت‌های لازم گام بردارد.

وی اضافه کرد: در این راستا، این مدرسه فعالیت‌‌های مثبت آموزشی را برای سنین پایه آغاز کرده تا بتواند در یک برنامه هدفمند و مدون، علاوه بر ایجاد یک رویه استاندارد آموزشی در کشور مهارت‌های لازم را بدون نگاه به مقوله مسابقات و شرکت در آن و با درنظرگرفتن نیاز کشور به تکنولوژی روز دنیا، برای حوزه‌های مختلف این علم ایجاد کند.

صادق نژاد ادامه داد: برای تکمیل بعد آموزش مهارت محور در کشور سال جاری نیز تمرکز بسیار خوبی بر توسعه این فضا در حوزه برنامه نویسی شده است که با دایر کردن مدرسه برنامه نویسی امیرکبیر با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا؛ سعی شده است تا در یک قالب مجتمع و با توجه به توسعه فضای کسب و کارهای حوزه برنامه نویسی در کشور؛ به ارائه خدمات آموزشی در این حوزه پرداخته شود. yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: