کد خبر: ۲۰۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 27
بین سال‌های 1993 تا 2007 زمانی که کارخانه‌های آمریکا به سمت استفاده از سیستم‌های رباتیک حرکت کردند، تقریبا هر سیستم رباتیک، 5.6 نیروی انسانی را از گردونه کار خارج کرد.
 شفا آنلاین>اجتماعی> ربات‌ها را می‌توان سارقان مشاغل نامید؛ در حالی که پیش از این ربات‌ها در صنایع خودروسازی و کارخانه‌ها حضور قابل توجهی داشتند، اما طی سال‌های اخیر، حوزه‌های دیگر از جمله صنایع غذا، گردشگری و هتلداری نیز پذیرای این نیروهای کار ارزان و سریع بوده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:بین سال‌های 1993 تا 2007 زمانی که کارخانه‌های آمریکا به سمت استفاده از سیستم‌های رباتیک حرکت کردند، تقریبا هر سیستم رباتیک، 5.6 نیروی انسانی را از گردونه کار خارج کرد.

اما طی سال‌های اخیر، شاهد نفوذ گسترده‌تر ربات‌ها در سایر مشاغل، از جمله مشاغل خدماتی مانند نظافتچی و پیشخدمت هستیم. هدف جدید ربات‌ها، تصدی مشاغل در حوزه صنایع غذا، گردشگری و هتلداری است.


به عنوان مثال، غول موادغذایی آمریکا (مک دونالد) با حذف صندوقداران، باجه‌هایی را برای سفارش و پرداخت وجه غذا در رستوران‌های خود تعبیه کرده است؛ بخش پذیرش هتل رباتیک Henna na ژاپن توسط ربات‌ها کنترل می‌شود؛ برخی هتل‌ها، سیستم‌های رباتیک را جایگزین نیروهای خدماتی خود کرده‌اند.

افزایش حضور ربات‌ها در این حوزه، پیشخدمتان رستوران‌ها و هتل‌ها، کارمندان و کارگران خدماتی را به شدت نگران کرده است و احتمال بیکار شدن آنها در آینده نزدیک افزایش پیدا کرده است.

توقف ربات‌ها

شاید خودکار شدن صنایع غذا، گردشگری و هتلداری باعث کاهش قابل توجه هزینه‌های صاحبان رستوران‌ها و هتلداران شود، اما استفاده از ربات‌ها و هوش مصنوعی (AI) ارزان به این معناست که این مشاغل دیگر از ایمنی و اطمینان کافی برخوردار نخواهند بود.

به گزارش نیویورک تایمز، اتحادیه کارگری پیشخدمتان، کارگران و نیروهای خدماتی رستوران‌ها و هتل‌ها خواستار اقدامات جدی برای مقابله با موج افزایشی حضور ربات‌ها در این دسته از مشاغل شده‌اند.

خودکار شدن (اتوماسیون) درحال ایجاد تغییرات قابل توجهی در بازار مشاغل مختلف است و تاریخ نشان داده که کارگران برای واگذار نکردن مشاغل خود به ربات ها، باید به سختی مبارزه کنند. futurism
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: