کد خبر: ۲۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 30
شفا آنلاین:معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ایلام گفت: بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر زوج که سال گذشته برای گرفتن وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند موفق به دریافت آن نشده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین ، دکترمحمود گلزاری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سالن جلسات استانداری ایلام، اظهارکرد: ضروی است که دیدگاه جوان محوری و جوان باوری و میدان‌دادن به جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در بین مسئولان نهادینه شود؛ چرا که نگاه امنیتی و جوان هراسی، این قشر جامعه عظیم را آسیب‌پذیر می‌کند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های محرک و مدیران آینده کشور همین جوانان امروز هستند، گفت: ضروری است که امور آنان ساماندهی شود و دغدغه‌های آنان مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادغام ورزش و جوانان را کاری اشتباه عنوان کرد و گفت: امور جوانان باید از طریق همان سازمان ملی جوانان سابق مورد پیگری قرار می‌گرفت که متاسفانه برچیده شد و الان از کنار هم قرار گرفتن این دو، وزارتخانه‌ای ناهمگون تشکیل شده که مشکلات جدیدی را بوجود آورده است.

بعضی از جوانان مرفه هستند و تن به ازدواج نمی‌دهند

گلزاری بر ضروت نگاه جوان باوری در جامعه تاکید کرد و افزود: اشتغال عمده‌ترین مشکل جوانان ما بوده که نیاز به چاره‌اندیشی جدی و عملی دارد، اما همه موضوع جوانان ما اشتغال نیست چرا که بعضی از جوانان مرفه هستند و تن به ازدواج نمی‌دهند که این هم مشکلی فرهنگی است که اقدام لازم در این زمینه انجام نشده است.

وی با انتقاد از ضعیف شدن نهاد مقدس خانواده در جامعه افزود: جوانان امروز زیر بار مسئولیت نمی‌روند که از چالش‌های جدی و خطرساز است و تنیجه آن در جامعه افزایش آسیب‌ها از جمله مشکلات اخلاقی، طلاق و خشونت است.

معاون فرهنگی ساماندهی امور جونان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه افرادی که دچار آسیب طلاق هستند هم آسب‌پذیر و هم آسیب‌زا هستند، خاطرنشان کرد: باید حس و روحیه مسئولیت‌پذیری در بین خانواده‌ها و بخصوص جوانان نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

وی اعتیاد، طلاق و خشونت را از آسیبب‌ها و چالش‌های جدی امروز جامعه دانست و تصریح کرد: این آسیب‌ها روز به روز در حال افزایش است که نیازمند ارائه راهکار درست و عملی برای مقابله با این مهم‌ها هستیم.

گلزاری با بیان اینکه نباید امور جوانان به یک جشن و چند برنامه منتهی شود، ادامه داد: برنامه‌های امور جوانان باید دقیق کارشناسی شده و مستمر باشد تا نمود آن در جامعه دیده شود.

وی توجه جدی به ایجاد شادی و نشاط در بین جونان را مهم دانست و گفت: جوانان ما امروز نیاز به شادی و نشاط پایدار دارند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اشتغال جوانان با خنده و برگزاری چند مراسم و جشن حل نمی‌شود، بیان کرد: این مسئله مهم و کارساز نیاز به توجه جدی دارد.

گلزاری با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر زوج که سال گذشته برای گرفتن وام ازدواج ثبت نام کرده موفق به دریافت آن نشده‌اند، خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده در سال جدید دولت اولویتی برای اعطای واج ازدواج به جوانان قائل نشده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان سایت‌ها و موسسات همسریابی را غیررسمی و غیرقانونی اعلام و افزود: این مسئله با همکاری پلیس امنیت اخلاقی به صورت جدی در دست اقدام است و با عاملان راه‌اندازی این سایت و موسسات برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح‌های بزرگی در راستای ساماندهی امور جوانان برای امسال در وزارتخانه تدارک دیده شده که به صورت جدی پیگیری می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: