کد خبر: ۲۰۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 27
محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در رابطه با افزایش قیمت برخی کالاها و موادغذایی در تهران اظهار کرد: افزایش قیمت برخی موادغذایی همچون رب گوجه فرنگی به دلیل افزایش قیمت گوجه در بازار است. قیمت گوجه در بازار به دلیل تفاوت نرخ ارز افزایش یافت که همین تفاوت ارز توانست آسیب‌های جدی به قیمت کالاهای اساسی وارد کند
شفاآنلاین> اجتماعی>  معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: براساس بخشنامه دولت، صادرات گوجه ممنوع شد و ما در چند روز آینده شاهد کاهش قیمت گوجه و رب در بازار خواهیم بود.

به گزارش شفاآنلاین: محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در رابطه با افزایش قیمت برخی کالاها و موادغذایی در تهران اظهار کرد: افزایش قیمت برخی موادغذایی همچون رب گوجه فرنگی به دلیل افزایش قیمت گوجه در بازار است.

وی افزود: قیمت گوجه در بازار به دلیل تفاوت نرخ ارز افزایش یافت که همین تفاوت ارز توانست آسیب‌های جدی به قیمت کالاهای اساسی وارد کند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: برخی از افراد سودجو و منفعت طلب که منافع ملی برای آن‌ها اهمیتی ندارد، بر روی برخی از کالاهای اساسی دست گذاشته و قیمت‌ها را جا به جا می‌کنند که بر همین اساس دولت با ارسال بخشنامه‌ای به گمرک‌ها، صادرات مواد غذایی همچون گوشت گرم، منجمد و گوجه فرنگی را ممنوع کرد.

امامی امین ادامه داد: بر اساس این بخشنامه صادرات گوجه ممنوع شد و ما در چند روز آینده شاهد کاهش قیمت گوجه و رب در بازار خواهیم بود.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه در شرایطی قرار گرفته‌ایم که برای کسی خوشایند نیست و دولت نیز در رابطه با این موضوع بسیار ناراحت است، اما اقداماتی از سوی برخی کشورهای منطقه برای کمک به کشورهای ضد ایرانی و به زانو در آوردن کشور ایران صورت گرفته است و بسیاری از همین گرانی‌ها و افزایش قیمت طلا و ارز ناشی از جذب و خرید برخی از کشورهای اطراف برای تحت فشار قرار دادن ایران است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: باید مردم و دولت برای رسیدن به اهداف خود به هم کمک کنند، چراکه دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست.

وی افزود: ما باید برای جذب و همکاری مردم با دولت از رسانه‌ها کمک بگیریم تا از این بحران اقتصادی عبور کنیم. اگر فکر می‌کنید دولت می‌تواند به تنهایی برای رفع مشکلات معجزه کند، این گونه نیست.

امامی امین تصریح کرد: استانداری تهران برای جلوگیری از گرانی و افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی به جد پیگیر است.

وی ادامه داد: بسیاری از موانعی که برای تولیدات داخلی ایجاد شده بود، با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حل شدن هستند تا مواد به صورت مستقیم به دست مردم برسد و نگاه دولت به صادرات و واردات و همچنین تولید، نگاه انبساطی است و برای رسیدن کالای ارزان به دست مردم، از حق خود نیز گذشته است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در ادامه تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از کالاهای اساسی با ارز 4200 وارد کشور می‌شوند و بخشی از کالاهای تولیدی دست اول و دست دوم که در بازار ثانویه هستند، با ارز 7 تا 8 هزار تومانی وارد کشور می‌شوند، اما متاسفانه شاهد سوءاستفاده‌ برخی از افراد هستیم که این خود یک نوع خیانت به مردم است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: