کد خبر: ۲۰۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 10
رب های آماده دارای استات سدیم هستند که کندی ذهن و شعور میاورند . و رب های خانگی چنانچه در ظروف آلومینیم درست شوند بخاطر دارا بودن ترکیبات آلومینیم باعث آلزایمر و کندی ذهن میشوند و در کل بدلیل اینکه برای درست شدن رب ، مدت زیادی آنرا می جوشانند دیگر مواد مفیدی در آن وحود ندارد
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>پر استفاده ترین چاشنی که در تمام خانه های ایرانی پیدا می شود رب است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید رب باعث کندی ذهن و شعور می شود.

به گزارش شفا آنلاین: رب یا گوجه فرنگی؟ رب های آماده دارای استات سدیم هستند که کندی ذهن و شعور میاورند . و رب های خانگی چنانچه در ظروف آلومینیم درست شوند بخاطر دارا بودن ترکیبات آلومینیم باعث آلزایمر و کندی ذهن<Slow down the mind> میشوند و در کل بدلیل اینکه برای درست شدن رب ، مدت زیادی آنرا می جوشانند دیگر مواد مفیدی در آن وحود ندارد . ظرفهای روی بهترین ظروف جهت این نوع کارها هستند. و درمجموع بهتر است از گوجه فرنگی تازه استفاده گردد.
 
بروز کندی ذهن بر اثر وجود استات سدیم در رب های صنعتی
استات سدیم ماده شگفت انگیزی است که دارای کاربردهای وسیعی در صنایع گوناگون است و این ادعا که مصرف این ماده باعث کندی ذهن می گردد، شایعه است و حقیقت ندارد.

متن شایعه رب باعث کندی ذهن و شعور می شود
«به رب های صنعتی "استات سدیم” می زنند که اگر اضافه نکنند؛ رب کپک خواهد زد. این ماده باعث کندی ذهن و شعور می گردد پس از رب های خانگی استفاده کنید.»…
 
پاسخ شایعه
استات سدیم ماده شگفت انگیزی است که دارای کاربردهای وسیعی در صنایع گوناگون است و این ادعا که مصرف این ماده باعث کندی ذهن می گردد، شایعه است و حقیقت ندارد. سدیم دی استات، یک نمک پر کاربرد در تولید صنایع غذایی است. این ماده، هم یک نگهدارنده طبیعی محسوب می شود و هم به عنوان یک چاشنی در صنایع تولید کیک و نان، چیپس، اسنک و روغن، بسیار پر کاربرد است. استات سدیم را می توان  با استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه تهیه نمود.
 
بلور سدیم استات
استات سدیم هرگز عوارضی چون کندی ذهن ندارد و ماده ای کاملا بی خطر محسوب می گردد. لازم به ذکر است که عوارض جانبی اندکی هم که برای این ماده عنوان شده است، برای بروز مسمومیت در اثر مصرف بیش از حد این نمک منظور گردیده است.

این ماده نه تنها از طرف وزارت بهداشت ایران، بلکه از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا نیز به عنوان یک ماده ی افزودنی که مستقیما به مواد غذایی مانند رب اضافه می شود، مجاز و امن شناخته شده است.
استات سدیم به عنوان دارو در درمان برخی بیماریها مانند مسمومیت با آب (هیپوناترمیا)، نارسایی قلبی، نارسایی کلیوی، آلکالوز تنفسی و نارسایی کبدی استفاده می گردد.

بدیهی است که مصرف برخی محصولات به‌صورت تازه و ارگانیک خاصیت بیشتری به‌همراه دارد، اما زمانی این امر می تواند در ارتقای سلامت افراد موثر باشد که از سلامت و بهداشت محصولات تولید خانگی اطمینان به دست آورده و آن گاه اقدام به مصرف آنها نماییم.بهداشت نیوز
 
 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: