کد خبر: ۲۰۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 06
به گفته محققان، فلزاتی نظیر آرسنیک، سرب، مس و کادمیوم با افزایش ریسک بیماری‌های قلبی‌وعروقی و بیماری قلبی‌وعروق کرونر مرتبط هستند
شفاآنلاین>سلامت> محققان عنوان می‌کنند قرارگیری در معرض فلزات سمی فاکتور پرخطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی است. قرارگیری در معرض فلزات سمی موجود در محیط‌ زیست نظیر آرسنیک، سرب، مس و جیوه تبدیل به یک دغدغه جهانی شده است.

به گزارش شفاآنلاین، به گفته محققان، فلزاتی نظیر آرسنیک، سرب، مس و کادمیوم با افزایش ریسک بیماری‌های(Diseases) قلبی‌وعروقی و بیماری قلبی‌وعروق کرونر مرتبط هستند.

در این مطالعه، تیم تحقیق به سرپرستی «راجیو چودری» از دانشگاه کمبریج، نتایج مطالعات اپیدمیولوژیکی را که به بررسی ارتباط آرسنیک، مس، سرب، جیوه و کادمیوم با بیماری قلبی‌وعروق کرونر، سکته و بیماری قلبی‌وعروقی پرداخته بود، بررسی و تحلیل کردند.

محققان(researchers) مشاهده کردند قرارگیری در معرض آرسنیک با ریسک ۲۳ درصدی بیماری قلبی‌وعروق کرونر و ریسک ۳۰ درصدی بیماری قلبی‌وعروقی مرتبط است اما هیچ ارتباطی با سکته در این مورد یافت نشد.

قرارگیری در معرض کادمیوم و مس، با افزایش ریسک نسبی بیماری قلبی‌وعروق کرونر و بیماری قلبی‌وعروقی مرتبط بود درحالیکه سرب و کادمیوم با افزایش ریسک نسبی سکته(به ترتیب ۶۳ و ۷۲ درصد) مرتبط بودند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: