کد خبر: ۲۰۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 05
این اولین خودسوزی این روزها نیست و 14 مرداد ماه یک مرد 20 ساله اهوازی در محل منازل راه‌آهن اهواز دست به خودسوزی زد و به دلیل سوختگی صددرصدی جان باخت! اتفاقات این‌چنینی این روزها در قالب‌های مختلفی شنیده می‌شود و نقطه مشترک بسیاری از آن‌ها مشکلات اقتصادی تحمیل شده به افراد است
شفاآنلاین>اجتماعی> حتما به یاد دارید مردی را که به دلیل دو جریمه متوالی راهنمایی و رانندگی در کمتر از یک ساعت خودرو خود رابه آتش کشید! روز گذشته اتفاق مشابه‌ای رخ داد، مردی که ادعا می‌کرد برای مغازه‌اش شهرداری 500 میلیون جریمه در نظر گرفته است، با مقادیری بنزین، خود رابه آتش می‌کشد.

به گزارش شفاآنلاین، این اولین خودسوزی این روزها نیست و 14 مرداد ماه یک مرد 20 ساله اهوازی در محل منازل راه‌آهن اهواز دست به خودسوزی زد و به دلیل سوختگی صددرصدی جان باخت! اتفاقات این‌چنینی این روزها در قالب‌های مختلفی شنیده می‌شود و نقطه مشترک بسیاری از آن‌ها مشکلات اقتصادی تحمیل شده به افراد است.

صبح روز گذشته خبر خودسوزی مردی روبه روی شهرداری تهران در خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. پیش از آن نیز کانال‌ها‌ی تلگرامی که خبر را از توییتر و یا مردمی که در صحنه حضور داشتند، مطلع شده بودند، این خبر را منتشر کردند. ای مرد در حالی که دو فرزند و همکارش نیز همراه وی بودند خودش را جلوی شهرداری تهران به آتش کشید. به گفته شاهدان عینی پیش از وقوع خودسوزی، اقدام به خودسوزی این مرد باعث بسته شدن خیابان ‌های منتهی به شهرداری تهران شده و جمعیت زیادی نیز در آن‌جا حضور پیدا کرده بودند.

این مرد در حالی در جمعیت زیاد حاضر در صحنه خود را به آتش کشید که مردم از او می‌‌خواستند که این کار را نکند. در عین حال افرادی نیز دیده می‌شدند که در حال فیلمبرداری از صحنه بودند! پس از وقوع خودسوزی عوامل اورژانس که در محل حضور یافته بودند این مرد را راهی بیمارستان کردند. گفتنی است این مرد یکی از کسبه منطقه 2 تهران بوده است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از این موضوع است که «این فرد به همراه خانواده خود در محل حضور یافته بود و در ابتدا می‌خواست که فرزند خود را با بنزین به آتش بکشد که با حضور به موقع یکی از کارمندان شهرداری تهران و نجات کودک عمل این فرد ناکام ماند.» هنوز این موضوع توسط نهاد‌های رسمی تایید نشده است.

این خودسوزی در حالی صورت گرفت که روز گذشته جلسه شورای شهر تهران نیز در حال برگزاری بود. در این جلسه اعضای شورای شهر به این موضوع نیز اشاره کردند. به طور مثال احمدمسجد جامعی در تذکرات پیش از دستور خود عنوان کرده بود که « پیش تر هم خودسوزی‌هایی در شورا و شهرداری داشته ایم. پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای توسط کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شود که ابعاد این حادثه را بررسی کنند و به شورای شهر تهران گزارشی ارائه شود.»

گفتنی است بر اساس اطلاعاتی(Information) که از علت خودسوزی روز سه شنبه تهران منتشر شده است، این فرد به این دلیل که برای او جریمه 500 میلیونی از سوی شهرداری لحاظ شده، دست به این کار زده است.

سایر اعضای شورای شهر نیز نسبت به این خودسوزی واکنش نشان دادند. زهرا نژاد با اشاره به خودسوزی یکی از شهروندان در مقابل ساختمان شهرداری تهران، گفت‌: «به عنوان یک انسان متاثر شدیم که فردی به حدی از استیصال می‌رسد که مقابل شهرداری خودسوزی می‌کند.» همچنین ناهید خدا کرمی نیز در واکنش به انتشار فیلم «خودسوزی یکی از شهروندان» گفت‌: «در تمام دنیا نشر اخبار خودسوزی و انتشار فیلم خودکشی ممنوع است، چرا که اشاعه این فیلم‌ها ممکن است که مانند دومینو عمل کرده و این کار بین دیگران ترویج داده شود.»  وی با بیان این که اتفاقی که امروز در مقابل شهرداری رخ داد را شبیه یک اورژانس روانپزشکی ببینیم و به حل معضلات اجتماعی مردم مبادرت کنیم، بیان‌ کرد: «فردی که تهدید و یا اقدام به خودکشی (Suicide)می‌کند، نیازمند رسیدگی تخصصی و فوری روانپزشکی است که باید در اسرع وقت این مشکل پیش آمده در کنار روانپزشک مرتفع شود.»

گفتنی است شهردار تهران نیز ضمن ابراز تاسف از خودسوزی یک شهروند در مقابل ساختمان شهرداری تهران، دستور رسیدگی سریع به این حادثه را صادر کرد.

روایت شهردار منطقه ۲ از پرونده ملک مورد مناقشه
شهردار منطقه ۲ درباره پرونده این مرد گفت: «هیچگونه اقدامی در خصوص پلمب یا جلوگیری از فعالیت ملک موردنظر صورت نپذیرفته و صرفا اخطار قانونی به فرد موردنظر ابلاغ شده است. پس از بررسی‌های به عمل آمده روشن شد ملک مورد مناقشه یک خانه ویلایی دو طبقه است که فرد خودسوزی کرده مالک طبقه همکف این خانه بوده است.

این فرد نسبت به تغییر کاربری و ساخت دو باب مغازه تجاری در پارکینگ ملک مزبور در سال‌های گذشته اقدام کرده است. شهرداری منطقه ۲ هم درتاریخ ۹۵.۱۱.۳۰ نسبت به تنظیم صورت جلسه شورای معماری در خصوص تثبیت دو واحد تجاری در همکف مشروط به اخذ تعهد محضری از مالکین مشاعی و پاسخگویی به شاکیان احتمالی و تعهد تامین پارکینگ اقدام کرده است.» رسول کشت پور گفت: «در تاریخ ۲۳ اردیبهشت سال جاری نیز یکی از مالکین مشاعی نسبت به تغییر کاربری طی نامه شماره ۱۲۵۰۷ اعتراض کرده و شهرداری متعاقبا برابر مقررات به مالک واحدهای تجاری نسبت به صدور اخطاریه مبنی بر ارایه رضایت نامه محضری از سایر ساکنین مشاعی اقدام کرده است.

سپس با ادعای وکیل فرد مورد نظر مبنی بر دارا بودن وکالت نامه توافق از مالک اصلی، اداره حقوقی شهرداری منطقه ۲ طی نامه شماره ۳۴۹۱۹ مورخ ۳ مرداد ماه سال جاری اعتبار وکالت نامه مزبور را استعلام می‌کند که در پاسخ به آن طی نامه شماره ۴۲۲۱۴ مورخ ۲۳ مرداد ۹۷ انقضای وکالت نامه مزبور به علت فوت موکل اعلام می‌شود.»

به گزارش « شهرنوشت»، همچنین معاونت شهرسازی این منطقه طی نامه شماره ۴۵۸۹۵ مورخ اول شهریور ۹۷ به شهردار ناحیه ۹ اعلام می‏کند نظر به اینکه ذی‌نفعان ملک تاکنون نسبت به اخذ اجازه نامه نسبت به بهره برداری از طبقه همکف اقدام نکرده اند هرگونه بهره برداری از طبقه همکف بدون مجوز اعلام شده و ناحیه مربوطه نیز صرفا نسبت به صدور اخطار اقدام می‏کند.

سوختگی 45 درصدی فردی که مقابل شهرداری خودسوزی کرد
مدیر اورژانس شرکت شهر سالم از سوختگی 45 درصدی این مرد 50 ساله خبر داد. خجسته در این باره گفت: «با توجه به اینکه شرکت شهر سالم حدود 15 سال است که در ساختمان مرکزی شهرداری تهران دارای پایگاه است بلافاصله پس از خودسوزی این فرد، وی با آمبولانس به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری منتقل شد.» وی افزود: «در اورژانس اقدامات اولیه برای این فرد انجام شد و پس از پذیرش و انجام اقدامات اولیه، در آی سی یو بستری شد که عوامل اورژانس شرکت شهر سالم تا این مرحله در کنار فرد حضور داشتند. مرد 50 ساله دچار سوختگی 45 درصدی و از نوع درجه دو و سه و همچنین درجه یک شده است. صورت وی مختصری سوخته اما سینه و شکم و پاها تا زانو سوخته است.»
وی تاکید کرد: «این فرد سوختگی‌های عمیق دارد اما حالت ذغالی پیدا نکرده است لذا قطعا بهبود پیدا می‌کند اما ممکن است روند بهبود وی طولانی شود و ممکن است در جریان روند بهبود با توجه به احتمال عفونت، نیاز به جراحی داشته باشد. مدیر اورژانس شرکت شهر سالم تاکید کرد: «این فرد دچار سوختگی تنفسی ناشی از بخارات بنزین نشده است لذا سیستم تنفسی وی سالم است.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: