کد خبر: ۲۰۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 25
حفظ سلامت دندان‌ها، لثه‌ها و دهان به داشتن یک سبک زندگی سالم و جلوگیری از بروز مشکلاتی چون پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه مربوط می‌شود. مجله Health News به موضوع بهداشت دهان و سلامت نگه داشتن آن پرداخته است.
شفاآنلاین>سلامت>  وقتی صحبت از رعایت بهداشت به میان می‌آید، بهداشت دهان بیش از هر چیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش شفاآنلاین: حفظ سلامت دندان‌ها، لثه‌ها و دهان<Teeth, gums, and mouth> به داشتن یک سبک زندگی سالم و جلوگیری از بروز مشکلاتی چون پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه مربوط می‌شود. مجله Health News به موضوع بهداشت دهان و سلامت نگه داشتن آن پرداخته است.

خندیدن زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که فرد، دندان‌ها و دهانی سالم داشته باشد. به طور قطع، دهانی که بو می‌دهد و دندان‌های زرد و پوسیده دارد، نمی‌تواند تأثیر به‌سزایی روی طرف مقابل داشته باشد. مسأله بهداشت دهان بسیار اهمیت دارد اما بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند و در رده چندم اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، از میان 3 آمریکایی 18 تا 65 سال، یک نفر در سال گذشته حتی یک بار هم به دندانپزشک مراجعه نکرده است. رعایت نکردن بهداشت دندان‌ها و لثه ممکن است مشکلات زیادی را از قبیل پوسیدگی دندان‌ها<Tooth decay>، بیماری‌‌های دهان و دندان و سوراخ شدن دندان‌ها ایجاد کند به طوری که سالانه، میلیون‌ها نفر در آمریکا از سوراخ شدگی دندان‌ها رنج می‌برند.

دکتر «ویلیام نرستانت» تا زمان ورودش به دانشگاه هرگز به دندانپزشک مراجعه نکرده بود. او عاشق پزشکی بود اما به تنها چیزی که تصورش را هم نمی‌کرد، دندانپزشک<Dentist> شدن بود. اما دوستانش، نظرش را دراین‌باره تغییر دادند. او بعد از ورود به رشته دندانپزشکی، در حال حاضر به همراه همکارانش در یک مرکز دندانپزشکی در «لیک‌لند» فلوریدا مشغول به کار است و به طور داوطلبانه خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهد و سالیانه مراقبت‌های دندانپزشکی را زمینه پر کردن سوراخ‌شدگی‌های دندان و تمیز کردن آنها به طور رایگان برای نیازمندان انجام می‌دهد.

او معتقد است که این کار، به آنها آرامش می‌دهد و امیدوار است که بتوانند خدمات گسترده‌تری را در اختیار افراد قرار دهند. والدین ویلیام، از کودکی او را نزد دندانپزشک نمی‌بردند تا این که وقتی در دوران دانشجویی، دندانپزشکی می‌خواند، مجبور شد برای پر کردن فاصله بین دندان‌هایش، آنها را سیم‌کشی کند. ظاهر دندان‌هایش جالب نبود و از آنها ناراضی بود اما بعد از این کار، خودش هم لذت عجیبی را تجربه کرد.

مشکلات دندانی با احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی زایمان زودرس و تولد نوزادان با وزن پایین مؤثر است. زمانی که آگاهی مردم نسبت به ارتباط میان بهداشت دهان و بهداشت کل بدن افزایش می‌یابد، دولت‌های محلی نیز تلاش‌های خود را برای ارائه خدمات دندانپزشکی افزایش داده است؛ به طوری که تعداد مراکزی که خدمات دندانپزشکی رایگان ارائه می‌دهند، زیاد شده و در نزدیک‌ترین فاصله ممکن نسبت به اماکن مسکونی قرار گرفته‌اند.

مرکز بهداشت فلوریدای مرکزی با دریافت مجوز از سوی فدرال، بیماران متعددی را تحت درمان قرار می‌دهد که از این میان شمار زیادی را خدمات دندانپزشکی شامل می‌شود و قصد دارد خدمات‌رسانی به بخش دندانپزشکی این مرکز را نیز تقویت کرده و مراکز را افزایش دهد. این مرکز در حال حاضر در 8 کلینیک، خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهد که طبق برنامه‌ریزی‌، مراکز دیگر نیز راه‌اندازی خواهند شد. ویلیام به راه‌هایی اشاره کرد که برای افزایش و بهبودی دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی در این مراکز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برخی از این مراکز بهداشت برای کمک به افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند، از طریق نوعی طرح مراقبت بهداشتی از افراد نیازمند، به آنها کمک می‌کنند. در حقیقت، هدف پزشکان از ارائه چنین خدماتی به افراد نیازمند، فراهم آوردن شرایطی است که آنها بتوانند در زمان مناسب برای معاینه دهان و دندان و انجام درمان‌های مناسب به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

پزشکان و پرسنل درمانی که در این مراکز مشغول به کار هستند، همگی به طور داوطلبانه فعالیت می‌کنند. فلوریدا از جمله شهرهای آمریکاست که در زمینه بهداشت دهان و دندان در مراکز بهداشت این شهر کارهای ارزشمندی صورت گرفته است؛ به طوری که از سال 2001 مرکزی برای رسیدگی به مشکلات دهان و دندان در فلوریدا آغاز به کار کرد. از آنجایی که حفظ بهداشت دهان و دندان روی سلامن کل بدن تأثیر دارد، توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

فلوریدا از سال 2010 پیشرفت‌‌هایی داشته و براساس گزارش منتشر شده در آگوست 2016، موفق به دریافت درجه F از یک مرکز تحقیقاتی در آمریکا شد. سپس این درجه در سال بعد یعنی در سال 2013 به درجه D و در سال 2014 به درجه C ارتقا یافت. سیناپرس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: