کد خبر: ۲۰۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 09
زمان رویش دندان‌های دائمی با ریزش دندان‌های شیری مصادف است یعنی زمانی‌که دندان‌های شیری ریزش کند، دندان‌های دائمی آغاز به رویش می‌کند که این بازه زمانی در دندان‌های مختلف، متفاوت است
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص دندانپزشکی کودکان با تاکید براینکه حفظ و ارتقای سلامت دندان‌های شیری باید بیش از دندان‌های دائمی باشد، بیان کرد: دندان‌های شیری بر نحوه رویش، موقعیت قرارگیری و ... دندان‌های دائمی تاثیر می‌گذارد.

به گزارش شفا آنلاین:عبدالحمید ظفرمنددرباره زمان رویش دندان‌های دائمی در کودکان، گفت: زمان رویش دندان‌های دائمی با ریزش دندان‌های شیری مصادف است یعنی زمانی‌که دندان‌های شیری ریزش کند، دندان‌های دائمی آغاز به رویش می‌کند که این بازه زمانی در دندان‌های مختلف، متفاوت است.

وی افزود: کودکان در 6 تا 13 سالگی دندان‌های شیری خود را از دست می‌دهند و دندان‌های دائمی آغاز به رویش می‌کند؛ به گونه‌ای که نخستین دندان آسیای فک پائین اول از همه و دندان آسیای دوم آخرین دندان دائمی است که رویش پیدا می‌کند.

این متخصص دندانپزشکی کودکان با بیان اینکه دندان‌ةای شیری مدت زمان کوتاهی در دهان حضور دارند، گفت: دندان‌های دائمی طول عمر بسیار بیشتری دارند اما با این وجود، اهمیت حفظ سلامت دندان‌های شیری بسیار بیشتر از دندان‌های دائمی است.

وی یادآور شد: زمانی که دندان شیری ریزش می‌کند بدان معناست که تکامل دندان دائمی به اتمام رسیده و آماده رویش است اما زمانی‌که که دندان شیری به دلایل مختلف از جمله پوسیدگی از بین می‌رود در رویش دندان دائمی اختلال ایجاد می‌شود.

این دکترای تخصصی بهداشت دهان و دندان یادآور شد: پوسیدگی دندان <Tooth Decay>شیری در شکل و موقعیت قرارگیری دندان تاثیر سوء می‌گذارد بنابراین پزشک باید به کمک روش‌های مختلف پوسیدگی را رفع و دندان شیری را حفظ کند.

ظفرمند با توجه به کودکانی که دچار فقدان دندان شیری شده‌اند، بیان کرد: اگر کودکی به دلیل حوادث یا پوسیدگی شدید دندان شیری خود را از دست دهد، رویش دندان دائمی دچار می‌شود؛ زیرا فقدان پیش از موعد دندان شیری بیانگر عدم تکامل رویش دندان دائم است.

وی افزود: زمانی‌که کودکی دندان شیری خود را از دست دهد، در فاصله زمانی تکامل رویش دندان دائم، دو دندان مجاور جای دندان شیری<Milky tooth> که از دست رفته را پُر می‌کنند به گونه‌ای که دیگر فضا برای رویش دندان دائم اندک و یا کاملاً از بین می‌رود.

ظفرمند با تاکید براینکه والدین باید به کودکان حفظ و ارتقای سلامت دندان‌ها را بیاموزند، خاطرنشان کرد: والدین می‌توانند برای تضمین آینده دندان‌های دائمی فرزندانشان، به صورت دوره‌ای به دندانپزشک مراجعه کنند.آنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: