کد خبر: ۱۹۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 07
اگر بخواهیم به اهداف جدید دست یابیم باید ساختارهای متعالی متناسب با آن را طراحی کنیم؛ به همین دلیل ساختار سازمانی به عنوان یکی از اولویت‌ها مورد بازبینی قرار گرفت
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه با ساختار گذشته نمی‌توان به اهداف مورد انتظار رسید، گفت: اگر بخواهیم به اهداف جدید دست یابیم باید ساختارهای متعالی متناسب با آن را طراحی کنیم؛ به همین دلیل ساختار سازمانی به عنوان یکی از اولویت‌ها مورد بازبینی قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین، مجتبی ملازم الحسینی با اشاره به اینکه تامین و ارتقاء معیشت کارکنان یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت ارشد سازمان است، بیان کرد: این نگاه متعالی در حوزه منابع انسانی باید تقویت و در همه ارکان تعمیم داده شود که نافی جهت‌گیری‌های اصلی سازمان نیست. تلفیق این دو دیدگاه یعنی توجه به منابع انسانی و هم راستا شدن با اهداف و استراتژی‌های سازمان، مساله بزرگی است که کمتر مدیری به هر دو مقوله توجه دارد. 

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه عملیاتی، ادبیات سازمان بیمه سلامت(Health insurance) در کل کشور شده است، گفت: برنامه عملیاتی هدف‌گذاری‌هایی است که با راهبری مدیریت ارشد سازمان صورت گرفته تا بدانیم که اکنون ما کجا هستیم و قرار است که در طول دوره یکساله به کجا برسیم. این هدفگذاری در همه ابعاد سازمان اعم از حوزه‌های رفاهی، منابع انسانی، پشتیبیانی و فنی سازمان صورت گرفته است. 

ملازم‌الحسینی افزود: یکی از مجموعه‌هایی که بار زیاد و حجم زیادی از برنامه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، حوزه اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان است که حدود ۳۷ برنامه به جز برنامه‌های جاری سازمان برای این مجموعه تکلیف شده که باید در سال ۹۷ عملیاتی شود. 

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران، وی بر متحول شدن سازماندهی نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: با ساختار گذشته نمی‌توان کار کرد. اگر بخواهیم به اهداف جدید دست یابیم باید ساختارهای متعالی متناسب با آن را طراحی کنیم. به همین دلیل ساختار سازمانی به عنوان یکی از اولویت‌ها مورد بازبینی قرار گرفت که با تشکیل معاونت فناوری(Technology) اطلاعات و با استفاده از توسعه دولت الکترونیک در حوزه سلامت قصد داریم که زیرساخت‌های لازم  فراهم شود. 

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه بعد از ساختار ستاد، ساختار حوزه استانی و شهرستانی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت، بیان کرد: در شهرستان‌هایی که بیمه سلامت ساختار و اداره‌ای ندارد، تکلیف شده است که در سال ۹۷ این کمبودها برطرف شود. باید توجه داشت که برای محقق شدن اهداف سازمان باید ابزارهای ساختار همزمان و متناسب با آن طراحی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: