کد خبر: ۱۹۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 06
زمان تحویل دولت از خاتمی به احمدی نژاد این بدهی معادل ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود. در ادامه احمدی نژاد دولت را با ۶۳ هزار میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی تحویل داد. بر مبنای آخرین آمار این بدهی در پایان سال ۹۶ به ۱۵۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.
شفاآنلاین>سلامت>نائب رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران با تاکید براین که بر مبنای استانداردهای جهانی صندوق‌های بازنشستگی کشور در شرایطی ورشکستگی هستند، گفت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از سال‌ها پیش آغاز شده و امروز به ۱۵۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش شفاآنلاین،علی دهقان‌کیا،نائب رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران درباره بدهی دولت‌ها به سازمان تامین اجتماعی گفت: زمان تحویل دولت از خاتمی به احمدی نژاد این بدهی معادل ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود. در ادامه احمدی نژاد دولت را با ۶۳ هزار میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی تحویل داد. بر مبنای آخرین آمار این بدهی در پایان سال ۹۶ به ۱۵۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

دهقان کیا با بیان این که سازمان تامین اجتماعی وام می‌گیرد تا بتواند بدهی‌ها را جبران کند، گفت: بانک رفاه کارگران هم تا سقف معینی می‌تواند وام بدهد و اگر بیش از ان وام پرداخت کند از طرف بانک مرکزی ۱۶ درصد حجم تسهیلات را باید به عنوان جریمه پرداخت کند. وامی که اکنون از بانک رفاه گرفته می‌شود بیش از سقف تعیین شده است و سازمان تامین اجتماعی علاوه بر ۱۹ درصد تسهیلات ۱۶ درصد جریمه بانک مرکزی را هم به بانک رفاه پرداخت می‌کند. بر این اساس اکنون سازمان تامین اجتماعی حدود ۳۱هزار میلیارد تومان به بانک رفاه بدهکار است.

وی به این پرسش که رئیس‌جمهوری اعلام کرد حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های بازنشستگی کمک شده است این موضوع تا چه اندازه به صندوق‌ها کمک می‌کند، گفت: بخشی از اسناد مربوط به پرداخت بدهی دولت به صندوق‌ها اعلام نمی‌شود. بر این اساس نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان تاثیر و سهم صندوق‌ها داشت. با این حال میزان پرداختی نسبت به میزان بدهی نشان از وضعیت وخیم صندوق‌ها دارد. هر چند که دولت در شرایط اقتصادی مناسبی به سر نمی‌برد و این حجم می‌توند مشکلاتی را از میان بردارد اما حجم بدهی دولت به صندوق‌ها بیش از این ارقام است و دولت باید برای باقی مانده آن چاره در نظر گیرد.

نائب رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران در ادامه به بررسی وضعیت چند صندوق بازنشستگی پرداخت و توضیح داد: بر اساس آخرین آمارهای رسمی از طرف مجلس شورای اسلامی صندوق بازنشستگی کشوری که بزرگترین صندوق کشور به شمار می‌رود حدود یک میلیون و ۲۶۲ هزار نفر بیمه پرداز و یک میلیون ۳۷۲ هزار نفر بازنشسته دارد. صندوق صدا و سیما حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ بیمه پرداز و ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر بازنشسته دارد. صندوق فولاد نیز ۹ هزار و ۱۵۰ نفر بیمه پرداز و ۸۳ هزار نفر بازنشسته دارد.صندوق بانک مرکزی ۲۴ هزار بیمه پرداز دارد و ۳۳ هزار نفر بازنشسته دارد.

این فعال کارگری در ادامه به وضعیت بیمه در کشور پرداخت و در این باره توضیح داد: بر مبنای قانون ۲۰ درصد از حقوق را کارفرما، ۷ درصد را کارگر و ۳درصد بیکاری را دولت باید پرداخت کند که مجموع این ارقام ۳۰ درصد، حقوق معادل حق کامل بیمه را تشکیل می‌دهد. دولت ۳ درصدی که باید پرداخت کند را نپرداخته و امروز با بدهی با ۱۵۷ هزار میلیارد تومانی روبه‌رو است.

وی به میانگین نسبت بیمه‌پردازها به بازنشستگان پرداخت و گفت: شرایط میانگین صندوق‌ها به این شکل است که به ازای ۳۵/۵نفر بیمه پرداز یک بازنشسته در کشور وجود دارد. به عبارت دیگر طرف بیمه‌پرداز باید در میانگین کل ۶۵/۱نفر افزایش یابد و رشد بازنشسته نداشته باشیم با به حداقل حالت استاندارد صندوق‌ها برسیم. این اتفاق جز با اشتغالزایی برطرف نمی‌شود. گسترش نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: