کد خبر: ۱۹۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 21
سید محمد علی جنانی روز شنبه افزود: ٢٧ درصد از کل هزینه های بلند مدت سازمان تامین اجتماعی در سال ١٣٩5 مربوط به بازنشستگان پیش از موعد است.
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر 22 درصد از بازنشستگان این سازمان از مشاغل سخت و زیان آور هستند.

  به گزارش شفاآنلاین،سید محمد علی جنانی روز شنبه افزود: ٢٧ درصد از کل هزینه های بلند مدت سازمان تامین اجتماعی در سال ١٣٩5 مربوط به بازنشستگان پیش از موعد است.

وی تصریح کرد: مشاغل سخت و زیان آور، کارهایی‌ است‌ که‌ در آنها عوامل فیزیکی‌، شیمیایی‌، مکانیکی‌ و بیولوژیکی‌ محیط‌ کار غیر استاندارد است که‌ در اثر اشتغال‌ کارگر تنشی‌ به‌ مراتب‌ بالاتر از ظرفیت ‌های‌ طبیعی (جسمی‌ و روانی‌) در وی‌ ایجاد می‌ شود که‌ نتیجه‌ آن‌ بیماری‌ شغلی‌ و عوارض‌ ناشی‌ از آن‌ است.

وی ادامه داد: بر اساس جزء یک بند (ب) قانون مشاغل سخت و زیان آور، افرادی که حداقل ٢٠ سال متوالی و یا ٢5 سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور (مخل سلامت) اشتغال داشته باشند می توانند تقاضای مستمری بازنشستگی کنند.

جنانی اظهار داشت: از مزایای این قانون، جهت بیمه شدگان، احتساب یک و نیم سال سابقه بیمه ای جهت هر سال سابقه اشتغال و پرداخت حق بیمه در مشاغل سخت و زیان آور، نیاز نداشتن به شرط سنی معین جهت بهره مندی از مزایای بازنشستگی و بهره مندی از مستمری کامل بازنشستگی است.

مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: میانگین سن مورد نیاز برای بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور در اغلب کشورها به صورت میانگین پنج سال کمتر از میانگین سن لازم برای بازنشستگی در مشاغل عادی است، این در حالی است که در ایران برای بازنشستگی در مشاغل سخت وزیان آور شرط سنی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مصارف بلند مدت این سازمان طی سه سال اخیر (١٣٩٤، ١٣٩5 و ١٣٩٦)، به ترتیب بیانگر هزینه بیش از 36 هزار میلیارد تومان، ٤٢ هزار میلیارد تومان و 55 هزار میلیارد تومان بوده است.

جنانی افزود: در حالی که رشد تعداد بیمه شدگان از سال ١٣٦٠ تا 1395، حدود 7،8 برابر رشد بوده است، تعداد مستمری بگیران در همین دوره حدود 16،5 برابر شده است.

مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: ١٩ درصد ازکل هزینه های بلند مدت سازمان تامین اجتماعی در سال ١٣٩٥ مربوط به بازنشستگان در مشاغل سخت و زیان آور است.

سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که حدود سه میلیون نفر از آنها بازنشسته و مستمری بگیر هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: