کد خبر: ۱۹۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 13
سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص مفقود شدن کارت ملی هوشمند توضیحاتی ارائه داد.
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص مفقود شدن کارت ملی هوشمند توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شفاآنلاین،سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال ، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کارت ملی هوشمند و شناسنامه فردی مفقود شد یا به سرقت رفت چه اقدامی باید انجام دهد،اظهارکرد:فرد بایستی برای دریافت کارت ملی هوشمند المثنی به دفاتر ثبت احوال مراجعه کند؛ زیرا دفاتر پست و پیشخوان کارت ملی المثنی صادر نخواهند کرد.همچنین در خصوص مفقود شدن شناسنامه نیز افراد می بایست برای دریافت شناسنامه المثنی به دفاتر پست و پیشخوان مراجعه کرده و پس از درخواست، برای آنها صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت مفقود شدن کارت ملی هوشمند، آن کارت باطل شده و فرد بایستی برای صدور کارت ملی هوشمند مجدد ثبت نام انجام دهد که البته این افراد شامل مرحله پیش ثبت نام نمی‌شوند. همچنین صدور کارت ملی هوشمند المثنی نیز کمتر از یک ماه طول خواهد کشید.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه کارت‌های ملی جدید، هوشمند بوده و امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد، گفت: بنابراین نگرانی در این خصوص وجود نخواهد داشت؛ زیرا در حین ثبت نام، اسکن اثر انگشت و امضای دیجیتال فرد ثبت شده که این امر از سوء استفاده کارت ملی هوشمند جلوگیری خواهد کرد.
برچسب ها: سلامت ، کارت ملی ، هوشمند
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی توحیدی نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
ممنون از توضیحات شما خیلی نگران بودم سواستفاده بشه از کارتم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: