کد خبر: ۱۹۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 31
احمد حمزه در مورد سرانجام اجرای همپوشانی بیمه ها گفت: یکی از تکالیفی که در قانون بودجه 97 بدان تاکید شده، این است که باید در سه ماه اول سال 97 همپوشانی بیمه‌ها اجرا شود
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از تکلیف قانونی در بودجه ۹۷ برای اجرای همپوشانی بیمه‌ها در سه ماه اول سال خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،احمد حمزه  در مورد سرانجام اجرای همپوشانی بیمه ها گفت: یکی از تکالیفی که در قانون بودجه 97 بدان تاکید شده، این است که باید در سه ماه اول سال 97 همپوشانی بیمه‌ها اجرا شود.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به معضلاتی که در پی عدم اجرای همپوشانی بیمه‌ها ایجاد شده بود ادامه داد: پیش از این ممکن بود برخی بیماران بیش از یک دفترچه خدمات درمانی داشته باشند، کما اینکه تعدادی از افراد به طور همزمان از سه دفترچه بیمه استفاده می‌کردند و این همچون وجود سه دسته چک در دست یک فرد است که هزینه‌های سنگینی را بر حوزه سلامت وارد کرد.

وی در بیان علل تاخیر در اجرای همپوشانی بیمه‌ها یادآورشد: مسئولان در گذشته اگر می‌خواستند می‌توانستند زودتر این معضل را برطرف کنند، اما تا حدودی سیاست‌های کشور باعث شد که در برخی حوزه‌ها دیرتر نسبت به اصلاح امور اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: متاسفانه تعداد بسیاری از افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار داشته و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته بودند به طور همزمان از سایر خدمات بیمه‌ای همچون نیروهای مسلح نیز بهره‌مند می شدند که عملا وجود این معضل مشاهده می‌کردیم، اما با اجرای تکالیفی که در قانون بودجه 97 برای همپوشانی بیمه‌ها تعیین شده این نقیصه برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید اجرای همپوشانی بیمه‌ها یک تکلیف قانونی و لازم الاجرا بوده و چنانچه مسئولان مربوطه آن را اجرا نکنند قطعا با ابزارهای قانونی با آنها برخورد خواهد شد.
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، مجلس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: