کد خبر: ۱۹۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 30
امروزه می‌توانیم با استفاده از راهکارهای مختلف استفاده از ظروف و کیسه‌های پلاستیکی را تا حد امکان کاهش دهیم.

شفاآنلاین>اجتماعی>دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی گفت: امروزه می‌توانیم با استفاده از راهکارهای مختلف استفاده از ظروف و کیسه‌های پلاستیکی را تا حد امکان کاهش دهیم.

به گزارش شفاآنلاین،رضا ابراهیم با اشاره به اینکه گردشگران طبیعت نباید هیچ اثری از خود در طبیعت به جا بگذارند، اظهار کرد: می‌توان به‌راحتی ظروف و کیسه‌های پلاستیکی را جایگزین کرد. برای مثال امروزه کیسه‌های پارچه‌ای به راحتی پیدا می‌شود و حتی از ظروف خانگی و پیک نیکی می‌توان به جای ظروف یکبار مصرف استفاده کرد.

دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی ادامه داد: گردشگران طبیعت نه‌تنها باید از زباله ریختن در طبیعت خودداری کنند بلکه در صورت امکان سعی کنند زباله‌هایی که دور و اطرافشان ریخته شده را جمع  و به محل‌های تعبیه شده برای جمع‌آوری زباله منتقل کنند.

ابراهیم با بیان اینکه درحال حاضر یکی از معضلات اصلی زیست محیطی کیسه‌ها و زباله‌های پلاستیکی هستند، گفت: تجزیه این مواد در طبیعت حتی ممکن است که تا ۵۰۰ سال زمان‌ ببرد و طی این مدت این زباله‌ها علاوه بر زشت کردن چهره طبیعت سبب آلوده شدن خاک می‌شوند و اگر داخل رود ریخته شوند آب را آلوده می‌کنند.

به گفته ابراهیم در حال حاضر بیشترین زباله‌ای که به دریاها و اقیانوس‌ها می‌ریزد ظروف و مواد پلاستیکی هستند که در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی در پایان با تاکید بر اینکه با تغییر رفتار و الگو می‌توانیم میزان مصرف زباله‌های پلاستیکی را کاهش دهیم، تصریح کرد: به‌راحتی می‌توان با یکی از معضلات بزرگ زیست محیطی مقابله کرد تا هم طبیعت چهره زیباتری داشته باشد و هم آب و خاک آلوده نشوند.

برچسب ها: اجتماعی ، انجمن ، پلاستیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: