کد خبر: ۱۸۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 19
این دندان‌‌ها معمولا شکلی طبیعی ندارند و در بین دندان‌‌های طبیعی قرار می‌گیرند و باعث به وجود آمدن اختلالاتی در رویش دندان‌‌های دایمی ‌می‌شوند که از آن جمله می‌‌توان به فاصله افتادن بین دندان‌ها و کمبود فضا برای رویش دندان‌‌های اصلی اشاره کرد.
شفا آنلاین>سلامت>یک دندانپزشک گفت: علاوه بر دندان‌‌های اصلی، در انتهای هر فک در بسیاری از افراد دندان دیگری وجود دارد که دندان عقل نامیده می‌‌شود. دندان عقل الزاما در همه افراد وجود ندارد، اما دندان‌‌های اضافی علاوه بر این دندان‌‌ها در دهان افراد به وجود می‌‌آیند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر سعید کریمی‌با بیان این مطلب افزود: این دندان‌‌ها معمولا شکلی طبیعی ندارند و در بین دندان‌‌های طبیعی قرار می‌گیرند و باعث به وجود آمدن اختلالاتی در رویش دندان‌‌های دایمی ‌می‌شوند که از آن جمله می‌‌توان به فاصله افتادن بین دندان‌ها و کمبود فضا برای رویش دندان‌‌های اصلی اشاره کرد. تشخیص زودرس دندان‌های اضافی بسیار مهم است و معمولا این کار با انجام رادیوگرافی صورت می‌‌گیرد.

وی ادامه داد: معمولا کودکان باید به طور مرتب مورد معاینات دندانپزشکی قرار گیرند تا موارد این‌ چنینی خیلی زود مشخص شده و با خارج کردن دندان‌‌های اضافی، از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کرد.

کریمی‌ با بیان اینکه اگرچه دندان‌‌های اضافه ممکن است در هر ناحیه از فک دهان دیده شوند، اظهار داشت: میزان وقوع آنها در مناطق خاصی مثلا در فک بالا بیشتر از فک پایین است، محل شایع دندان‌‌های اضافی بین دو دندان جلو در فک بالا و یک دندان آسیای بزرگ اضافی دومین دندان اضافی شایع است.

این دندانپزشک با بیان اینکه در فک پایین شایع‌‌ترین دندان‌های اضافه، آسیاهای کوچک هستند، گفت: دندان اضافی ممکن است شبیه دندان‌‌های طبیعی یا دارای شکل مخروطی بوده و هیچ شباهتی به دندان‌های طبیعی نداشته باشد. دندان‌‌های اضافه می‌‏توانند منفرد یا متعدد، روییده یا نهفته باشند. دیده نشدن دندان اضافی دلیل بر وجود نداشتن آن نیست، بسیاری از این دندان‌‌ها فقط در فک می‌مانند و هرگز رویش نمی‌کنند.

وی ادامه داد: البته بد نیست بدانید در برخی از بیماری‌‌های مادرزادی، دندان‌های اضافی متعددی در دهان فرد دیده می‌شوند که با مشورت دندانپزشک باید آن‌ها را از دهان خارج کرد و از پروتزهای دندانی مناسب استفاده کرد.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: