کد خبر: ۱۸۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 17
تب یکی از علائم بیماری بدن بوده و حالتی است که در آن دمای بدن از مقدار طبیعی آن بیش‌تر می‌شود؛ تب نشانه مبارزه بدن در برابر عوامل بیماری‌زا است
شفاآنلاین>سلامت> دمای طبیعی بدن انسان ۳۷ درجه سانتی‌گراد است که اگر این دما افزایش پیدا کند فرد دچار تب می‌شود؛ اشخاص با مصرف برخی مواد غذایی می‌توانند تب خود را کاهش دهند.

به گزارش شفاآنلاین، تب یکی از علائم بیماری بدن بوده و حالتی است که در آن دمای بدن از مقدار طبیعی آن بیش‌تر می‌شود؛ تب نشانه مبارزه بدن در برابر عوامل بیماری‌زا است.

تب، سیستم ایمنی(Safety system) بدن به ویژه گلبول‌های سفید (WBC) را علیه بیماری و از بین بردن آن فعال می‌کند؛ دمای بدن انسان در حالت طبیعی ۳۷ درجه سانتی‌گراد است؛ دمای بین ۳۷ تا ۳۹ درجه سانتی‌گراد تب خفیف محسوب می‌شود؛ تب بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد نوعی تهدید علیه بدن است؛ تب بالای ۴۴ تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد می‌تواند تشنج، فلج شدن اندام‌ها و حتی مرگ فرد را به همراه داشته باشد.

عفونت ناشی از باکتری‌ها و ویروس‌ها، ترشح زیاد کیسه صفرا، بیماری‌های غدد داخلی، قلبی و عروقی و گوارشی مانند عفونت معده (هلیکوباکترپیلوری)، دندان درآوردن نوزادان و روماتیسم از جمله عللی هستند که موجب تب می‌شوند.

برای بررسی اینکه چه مواد غذایی در کاهش تب موثر هستند حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی مطالبی را ارائه نمودند.

میوه‌های مفید در کاهش تب
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره میوه‌های مفید در کاهش تب اظهار کرد: سیب، گلابی، پرتقال، نارنگی، لیموترش و شیرین از جمله مفید‌هایی هستند که نقش موثری در کاهش تب دارند؛ مبتلایان به تب برای رفع مشکلشان باید یک عدد سیب، یک عدد گلابی، یک لیوان آب، یک قاشق مرباخوری عسل، چند قطره آب لیموترش تازه و چند تکه یخ را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آنها را ۲ تا سه لیوان میل کنند.

سبزیجات مفید در کاهش تب
وی مصرف سبزیجاتی مانند هویج فرنگی، اسفناج، کاهو، شلغم، جعفری، انواع کلم، کرفس، چغندر (لبو)، لوبیاسبز و سیر را در کاهش تب مفید دانست و بیان کرد: افراد دچار این عارضه باید سه عدد هویج‌فرنگی، ۲ ساقه کرفس، یک حبه سیر، ۲۰ ساقه جعفری و چند قطره روغن زیتون بودار را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آنها را ۲ تا سه لیوان میل کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: مبتلایان به تب برای رفع مشکلشان باید سه عدد هویج‌فرنگی، سه برگ کلم (افراد می‌توانند از هر یک از انواع کلم مانند کلم‌پیچ، کلم‌بروکلی، گل‌کلم و کلم سفید و بنفش استفاده کنند)، پنج عدد لوبیاسبز تازه، سه برگ کاهو و چند قطره روغن زیتون بودار را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آنها را ۲ تا سه لیوان میل کنند.

ترکیبی موثر در کاهش تب
عظمایی با اشاره به تاثیر چشمگیر مصرف(Consumption) ترکیب خاکشیر و تخم‌شربتی در کاهش تب تاکید کرد: افراد دچار این عارضه برای تهیه این ترکیب باید خاکشیر و تخم‌شربتی را به نسبت ۲ به یک با هم مخلوط کنند.

طرز تهیه ترکیب عرقیجات مفید در کاهش تب
وی با بیان اینکه افرادی که تب بالای ۴۰ درجه دارند باید به پزشک مراجعه کنند، یادآور شد: مبتلایان به تب برای رفع مشکلشان باید هر یک از عرقیجات شاه‌تره، کاسنی و بید را به نسبت مساوی با هم مخلوط و روزانه سه استکان از این ترکیب میل کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: