کد خبر: ۱۸۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 17
مصرف شیرینی و شکلات به اندازه مناسب به جز افرادی که بیماری دیابت دارند، ایرادی ندارد
شفا آنلاین>سلامت>دندانپزشک با اشاره به تعطیلات پیش رو در عید گفت: در مسافرت معمولاً افراد کمتر از منزل بهداشت دهان و دندان را رعایت می‌کنند؛ که این مورد در کنار مصرف بالای شیرینی در ایام عید، دندان‌ها را آسیب‌پذیرتر می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، همایون فراست دندانپزشک در خصوص مراقبت از سلامت دندان در ایام عید گفت: مصرف شیرینی و شکلات به اندازه مناسب به جز افرادی که بیماری دیابت(Diabetes) دارند، ایرادی ندارد.

وی افزود: خوردن آجیل به دندان آسیبی نمی‌رساند ولی آجیل‌هایی که پوسته سفت دارند و افراد با دندان آن را می‌شکند، به ترمیم‌های کامپوزیتی و قسمت‌های پرشده آسیب می‌رساند و احتمال شکستگی دندان را بالا می‌برد.

فراست اظهار داشت: افراد در صورت ممکن از میوه‌های خشک و کشمش و موادی که شیرینی طبیعی دارند مصرف کنند تا آسیب کمتری به دندان‌ها وارد شود.

وی به افرادی که در ایام عید به مسافرت می‌روند اشاره کرد و گفت: در مسافرت معمولاً کمتر به بهداشت دهان و دندان رسیدگی می‌شود و افراد کمتر از منزل مسواک، خمیردندان و دهان‌شویه(Mouthwash) استفاده می‌کنند که این مورد در کنار مصرف بالای شیرینی در ایام عید، دندان‌ها را آسیب‌پذیرتر می‌کند.

این دندانپزشک در پایان توصیه کرد: در ایام عید، افراد چه در مسافرت یا در منزل بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند؛ مسواک بزنند و از دهانشویه استفاده کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: