کد خبر: ۱۸۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 31
خبرهایی در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت نامتعارف بلیط هواپیما منتشر شد و شهروندان هم شکایت هایی از افزایش نامتعارف قیمت بلیط داشتند
شفاآنلاین>اجتماعی> چند روز گذشته با توجه به شرایط نامساعد جوی و بارش برف، اختلال هایی در پروازها پیش آمده که در پی آن، برخی آژانس های هواپیمایی متخلف قیمت بلیط ها را تا چهار برابر قیمت افزایش دادند.

به گزارش شفاآنلاین، خبرهایی در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت نامتعارف بلیط هواپیما منتشر شد و شهروندان هم شکایت هایی از افزایش نامتعارف قیمت بلیط داشتند که در پی آن، امروز (سه شنبه) گشت مشترک سازمان(Organization) تعزیرات حکومتی به همراه نمایندگانی از دستگاه های نظارتی، بازدیدهای سرزده ای از چند آژانس هواپیمایی در سطح شهر تهران داشتند و در این بازدیدها، تخلف گرانفروشی احراز شد.

رضا زرین گل رئیس بازرسی ویژه سازمان حمایت از مصرف کنندگان اظهار کرد: بازرسان سازمان، امروز از چند سایت فروش بلیط، به صورت اینترنتی خرید کردیم.

وی ادامه داد: بلیط یک طرفه تهران به اهواز ٦٢٠ هزار تومان می فروختند که در شرایط عادی قیمت این بلیط حدود ١٧٠ هزار تومان است همچنین بلیط مشهد به تهران را ٧٠٠ هزار تومان می فروختند درحالی که قیمت واقعی بلیط ٣٢٠ هزار تومان است.

در ادامه این بازدید، محمدعلی اسفنانی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران نیز که به دلیل اهمیت موضوع در این گشت حضور داشت، با اشاره به افزایش نامتعارف قیمت های بلیط هواپیما در روزهای اخیر، گفت: متاسفانه اتفاق نامطلوبی که در جامعه رخ می دهد این است که هرگاه حالت اضطرار یا اتفاقات ناگوار پیش می آید، برخی آژانس های مسافرتی اقدام به افزایش قیمت بلیط می کنند که این افزایش ها گاه بسیار نامتعارف است.

وی اظهار کرد: مردم سوء استفاده ها و تخلفات(Infractions) را گزارش کنند تا برخوردهای قانونی لازم انجام شود و در مواردی که تخلف مشهود باشد، با در نظر گرفتن اقدامات قانونی، حتی اقدام به لغو پروانه فعالیت آنها خواهیم کرد.

بعد از بازدید از چند آژانس و احراز تخلف گرانفروشی، تیم گشت برای بازدید از وضعیت فرودگاه ها عازم فرودگاه مهرآباد شد.

اسفنانی در بازدید از فرودگاه مهرآباد، بیان داشت: متاسفانه اوضاع فرودگاه ها مطلوب نیست و پروازها با تاخیرهای خیلی زیاد انجام می شود و حضور گشت های تعزیرات بدین معناست که بسیار جدی و پرقدرت با متخلفان برخورد می کنیم.

بهمن حسن بیگی، معاون حقوقی و رئیس گشت های تعزیرات تهران پس از شنیدن اعتراض ها و شکایت های مردمی در فرودگاه مهرآباد ضمن تاکید بر رعایت حقوق مسافران گفت: زمانی که تاخیر در پروازها اتفاق می افتد، آژانس ها علاوه بر برگرداندن پول، باید جریمه نیز پرداخت کنند.

رضا زرین گل رئیس بازرسی ویژه سازمان حمایت از مصرف کنندگان تا یک ساعت نخست باید هرگونه تاخیر و تغییر در پرواز به مسافران اطلاع رسانی شود، پس ازیک ساعت موظف به پذیرایی از مسافران هستند و اگر تاخیر ها بیش از چهار ساعت باشد، علاوه بر اینکه باید به مسافران بلیط جدید بدهند، خسارت آنان را نیز باید به صورت تمام و کمال پرداخت کنند.

زرین گل بیان داشت: مسافران می توانند با مراجعه به خطوط پروازی که بلیط خود را تهیه کرده اند نسبت به دریافت حق و حقوق خود اقدام کنند و در صورتی که از این طریق به حق خود نرسند می توانند به سازمان هواپیمایی کشوری شکایت کنند.

رئیس بازرسی ویژه سازمان حمایت از مصرف کنندگان یادآور شد: شهروندان برای تهیه بلیط تا حد امکان به صورت حضوری از دفاتر معتبر شرکت هواپیمایی اقدام به خرید کنند و درغیر این صورت از سایت هایی که مورد تایید سازمان هواپیمایی هستند، بلیط تهیه کنند.

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات تهران درباره سایت های متخلف که بدون مجوز اقدام به فروش بلیط می کنند، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری باید فهرست سایت های دارای مجوز را به اطلاع مردم برسانند و شهروندان هم در صورت برخورد با اینگونه سایت ها، به سازمان تعزیرات حکومتی و یا سازمان هواپیمایی تخلفات را برای رسیدگی اعلام کنند تا از طریق پلیس فتا این موضوع پیگیری شود.

وی اظهار کرد: لیست سایت های مجاز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای پلیس فتا ارسال شده است و بناست تا این فهرست در اختیار سازمان تعزیرات هم قرار گیرد تا با همکاری چند سازمان، با متخلفان برخوردهای قانونی انجام شود.

شهروندان می توانند از طریق سامانه 135 سازمان تعزیرات حکومتی و یا سامانه ١٢٤ سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلفات را برای رسیدگی اعلام کنند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: