کد خبر: ۱۸۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 26
کسی که دروغ کوچکی می‌گوید ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشد اما پس از رسیدن به منافع آن، راحت‌تر این شیوه نادرست را ادامه می‌دهد و دیگر ترسی از بی صداقتی نخواهد داشت
شفا آنلاین>اجتماعی> دروغ‌های کوچک می‌تواند مغز را به سمت کاهش احساس منفی درباره دروغ و ناراستی ببرد و در را برای گفتن دروغ‌های بزرگتر باز کند. کسی که دروغ کوچکی می‌گوید ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشد اما پس از رسیدن به منافع آن، راحت‌تر این شیوه نادرست را ادامه می‌دهد و دیگر ترسی از بی صداقتی نخواهد داشت.

بهگزارش شفا آنلاین: گفته «تالی شاروت» استادیار علوم اعصاب شناختی در دانشگاه کالج لندن، وقتی برای منافع شخصی خود دروغ می‌گوییم، آمیگدال ما احساسی منفی تولید می‌کند که از طریق آن میزان آمادگی یا استعداد دروغ گفتن محدود می‌شود اما این واکنش اگر همچنان به دروغگویی ادامه دهیم محو می‌شود و با محو شدن بیشتر آن، دروغ های بزرگتر شکل می‌گیرند».

شارلوت توضیح داد: این واکنش در آمیگدال مغز مستعد بی‌اعتنا شدن یا بی‌تفاوت بودن است و بر اساس همین تمایل به بی‌اعتنایی، دروغ گفتن آسان می‌شود.

دانشمندانی که این تحقیق را پیش می‌بردند، با استفاده از اسکنرهای تصویربرداری مغز، تغییرات آن را در حین دروغ گفتن شرکت‌کنندگان در تحقیق مورد بررسی قرار دادند.

وقتی شرکت‌کنندگان متوجه می‌شوند از راه دروغ گفتن به منافعی دست یافته‌اند تمایلشان به دروغ گفتن بیشتر می‌شود و ناحیه آمیگدال خود را کمتر درگیر احساسات می‌کند. در نبود واکنش‌های عاطفی (وجدانی) هم آرامش بیشتری برای دروغگویی بیشتر در فرد دروغگو برانگیخته می‌شود.

دروغ‌های کوچک می‌تواند مغز را به سمت کاهش احساس منفی درباره دروغ و ناراستی ببرد و در را برای گفتن دروغ‌های بزرگتر باز کند. کسی که دروغ کوچکی می‌گوید ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشد اما پس از رسیدن به منافع آن، راحت‌تر این شیوه نادرست را ادامه می‌دهد و دیگر ترسی از بی صداقتی نخواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: