کد خبر: ۱۷۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 11
سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد که هیچ گزارشی از مخدری به نام «دستمال» در پلیس وجود ندارد.

شفا آنلاین>اجتماعی>سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد که هیچ گزارشی از مخدری به نام «دستمال» در پلیس وجود ندارد.

به گزارش شفا آنلاین،سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری ظهر امروز خود در پاسخ به سوالی درخصوص وجود مخدری به نام  «دستمال» اظهار کرد: پلیس هیچ گونه گزارشی درباره دستمال‌های مرطوب‌کننده اعتیادزا، روانگردان و تواهم‌زا و مخدر  «دستمال» را تایید نمی‌کند اما توجه داشته باشید که در دنیا بیش از 700 نوع مواد مخدر و توهم‌زا وجود دارد و احتمال دارد این مخدرها با نام‌های مخدر به فروش برسد.

وی همچنین با اشاره به پدیده موادمخدر و معضل اعتیاد اظهار کرد: متاسفانه باید بگویم که موادمخدر یک خطر جدی است که جامعه را تهدید می‌کند و این خطر کنار گوش همه ما است و همه ما باید نسبت به عوارض این پدیده حساس باشیم.

دروازه ورود به اعتیاد و مصرف موادمخدر، مصرف سیگار است

وی با بیان اینکه خانواده‌ها، آموزش و پرورش و دیگر نهادها در پیشگیری از شیوع اعتیاد نقش موثری دارند، گفت: متاسفانه ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که دروازه ورود به اعتیاد و مصرف موادمخدر، مصرف سیگار است.

شروع سن موادمخدر به 15 سالگی یک زنگ خطر جدی

سخنگوی نیروی انتظامی با انتشار آمارهایی از اعتیاد در کشور اظهار کرد: در حال حاضر میانگین سنگین اعتیاد در کشور ما برای مردان 24 و برای زنان 26 سال است اما سن شروع موادمخدر به 15 سالگی رسیده است که این یک زنگ خطر جدی برای همه ما است.

منتظرالمهدی با بیان اینکه در جهان بیش از 255 میلیون نفر معتاد داریم، خاطرنشان کرد: این افراد بیش از 700 نوع موادمخدر، توهم‌زا و روانگردان را مصرف می‌کنند در واقع بیش از 700 نوع موادمخدر در جهان شناخته شده است که این مواد اشکال و شکل و ظاهر متفاوتی دارند.

افزایش 13 درصدی کشفیات موادمخدر در کشور

سخنگوی نیروی انتظامی از افزایش 13 درصدی کشفیات موادمخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 525 هزار کیلوگرم انواع موادمخدر در کشور کشف شده که درصد قابل توجهی از آن مخدر تریاک بوده است. هر یک کیلوگرم تریاک برابر با 10 کیلوگرم مرفین بوده و هر یک کیلوگرم مرفین برابر با 10 کیلوگرم هروئین است.

افزایش 60 درصدی کشت تریاک در مزارع افغانستان

منتظرالمهدی همچنین با انتقاد از افزایش کشت موادمخدر در افغانستان اظهار کرد: در سال جاری میلادی نسبت به سال قبل شاهد افزایش 60 درصدی کشت تریاک در مزارع افغانستان هستیم؛ به طوری که بالغ بر 321 هزار هکتار از زمین‌های افغانستان در اختیار کشت تریاک قرار می‌گیرند که این منجر به تولید 9 میلیون کیلوگرم تریاک در سال جاری شده و افزایش 90 درصدی تولید در این کشور را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه 80 درصد موادمخدر کشف شده در کشور در جداره شرقی کشور بوده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون دستگیری توزیع‌کنندگان موادمخدر نیز افزایش 7 درصدی داشته و آمار جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز 20 درصد افزایش داشته است.

آمادگی پلیس برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در کوتاهترین زمان ممکن

سخنگوی نیروی انتظامی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز اظهار کرد: هرچه زیرساخت‌های ما فراهم باشد، پلیس این آمادگی را دارد که در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به جمع‌آوری معتادان اقدام کند.

منتظرالمهدی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص اعلام نرخ جدید جرایم راهنمایی و رانندگی گفت: هیچ‌گونه افزایش جریمه‌های رانندگی نداشته‌ایم و هرآنچه در این زمینه مطرح شده کذب است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: