کد خبر: ۱۷۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 03
بسیاری از اشتباهات ظاهرا کم اهمیت وجود دارند که ما در مواجهه با درد آن‌ها را بدون اطلاع انجام می‌دهیم.
شفا آنلاین>سلامت>شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بعد از بیدار شدن از خواب احساس دندان درد یا کمردرد می‌کنید و بلافاصله به فکر خوردن قرص ایبروفن افتاده و بعد از خوردن آن منتظر آرام شدن دردتان هستید. آیا قبل از خوردن آن دستور مصرف را مطالعه کرده‌اید؟ قرص ایبروفن بایستی همراه با غذا میل شود تا معده شما را اذیت نکند.

به گزارش شفا آنلاین: بسیاری از اشتباهات ظاهرا کم اهمیت وجود دارند که ما در مواجهه با درد آن‌ها را بدون اطلاع انجام می‌دهیم.

1- بسیاری از قرص‌های موجود در کابینت داروهای ما تاریخ مصرف‌ گذشته‌اند. بایستی حداقل سالی دو بار یک بررسی اساسی روی کابینت‌های داروی خود انجام دهیم چرا که موقع درد ممکن است قرص‌های منقضی را با عجله استفاده کنیم.
2- همه داروها اثرات جانبی دارند. این اثرات جانبی می‌توانند حالت تهوع بسیار خفیف، معده درد یا حتی اثرات بسیار زیان‌بخش باشند. بنابراین بایستی داروها را طبق طریقه مصرف و تجویز پزشک مصرف کنید.
3- حدود 95 درصد مردم در حین مصرف دارو، آن را مرتب و سر ساعت استفاده نمی‌کنند. بسیاری از افراد نیز بلافاصله بعد از احساس کاهش درد یا مشکل خود مصرف دارو را قطع می‌کنند. هر چند همیشه این موضوع برای شما مشکل‌ساز نخواهد بود اما گاهی همین موضوع ساده می‌تواند عواقب جدی در پی داشته باشد. می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلف یادآور قرص روی تلفن‌های هوشمند خود استفاده کنید تا مصرف آن را فراموش نکرده و حتی الامکان سعی کنید دوره داروی تجویز شده خود را کامل طی کنید.
4- اگر قرص‌های شما در جایی نامناسب و دارای رطوبت و یا گرما مانند کابینت‌های موجود در حمام یا دستشویی و یا کابینت‌های نزدیک به اجاق گاز یا آب‌گرم‌کن نگه ‌داری می‌شوند سریع‌تر جای بهتری برای آن‌ها در نظر بگیرید. گرما و رطوبت می‌تواند عناصر فعال داروها را از بین ببرد. بسیاری از دارو‌ها بعد از در معرض رطوبت یا گرما قرار گرفتن حتی می‌توانند برای شما مضر باشند. با دقت دستورالعمل نگه‌داری داروها را مطالعه کنید و متناسب با آن، آن‌ها را نگه‌داری کنید.
5- چنانچه بایستی دارویی را برای مدت طولانی مصرف کنید و یا نسخه‌های مختلف را بعد از یکدیگر تهیه کنید، برای آن یادداشتی را فراهم کنید تا قبل از موعد نسخه خود را نزد دکتر تکرار کرده و یا نسخه‌های موجود را از داروخانه تهیه کنید. تهیه دارو و نگه‌داری آن برای مدت طولانی توصیه نمی‌شود.
6- بسیاری از افراد برای مصرف داروهای مایع مانند شربت‌ها به جای پیمانه اندازه‌گیری یا قاشق مناسب از قاشق غذاخوری استفاده کرده و با سعی و خطا میزان مورد نیاز را تخمین می‌زنند. آمارها نشان داده است حدود 50 درصد مردم دارو را با دوز مصرفی اشتباه استفاده می‌کنند. دیلی میل

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: