کد خبر: ۱۷۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 30
تعداد دارندگان فیش‌های اولویت دار تا پایان آبان ۸۵ حدود ۹۰ هزار نفر برآورد می‌شود
شفاآنلاین>اجتماعی> نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت : رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های نظام و مفاد تفاهمنامه‌ای که با طرف سعودی امضا خواهد شد محور برنامه‌ریزی حج آینده خواهد بود.

به گزارش شفاآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر با اشاره به اینکه دو کشور ایران و عربستان سعودی هم‌اکنون روابط سیاسی ندارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران بنا دارد حج برگزار شود و مذاکرات آینده رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج عربستان وضع ثبت‌نام از زائران را روشن خواهد کرد.

وی افزود: نام‌نویسی از زائران (Pilgrims)حج تمتع سال آینده بعد از سفر رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان انجام خواهد شد.

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج و زیارت که دیروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تشکیل شد، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد که تعداد دارندگان فیش‌های اولویت دار تا پایان آبان ۸۵ حدود ۹۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

در این جلسه همچنین مسئولان کمیته‌های آسیب شناسی در حوزه‌های تغذیه و تدارکات و مسکن از نتایج نشست‌های این دو کمیته گزارش مشروحی ارائه و پیشنهاد‌ها(suggestions) و راهکار‌های کارشناسی را بیان کردند که در هر مورد تصمیماتی اتخاذ شد.

کمیته مسکن با تأکید بر لزوم توجه به نکات حقوقی در امضای قرارداد اجاره هتل‌ها با طرف‌های سعودی، از امکان فراهم کردن تسهیلات لازم در حوزه اسکان و شناور بودن مدت اقامت با توجه به درخواست زائران با هدف ایجاد آرامش بیشتر در سفر حج خبر داد و گفت: تفاهم اولیه با طرف‌های سعودی برای اجاره بخشی از هتل‌های مورد نیاز در مکه معظمه و مدینه منوره انجام شده است که در صورت امضای تفاهمنامه حج ۹۷ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد نتایج حاصله در دیگر کمیته‌های آسیب شناسی متشکل از کارشناسان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و کارگزاران و نیرو‌های خارج از مجموعه حج و زیارت در خصوص حج ۹۶ و بررسی‌های صورت گرفته در کارگروه بهداشت و درمان با رعایت اولویت در نشست‌های آینده شورای برنامه‌ریزی مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: