کد خبر: ۱۷۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 29
رئیس دبیرخانه شورای سالمندان با اشاره به اینکه توانمندسازی سالمندان مورد توجه قرار دارد، گفت: بانک مراقبین سالمندان در کشور ایجاد می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس دبیرخانه شورای سالمندان با اشاره به اینکه توانمندسازی سالمندان مورد توجه قرار دارد، گفت: بانک مراقبین سالمندان در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،محسن سلمان‌نژاد ظهر امروز در شورای سالمندی استان زنجان اظهار کرد: براساس سرشماری سال 1335 تا 1395 جمعیت سالمندان دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود طی 13 سال آینده جمعیت سالمندان کشور مجددا دو برابر شود، اضافه کرد: این آمار در سال 2050 به ازای هر سه نفر یک سالمند خواهد رسید.

رئیس دبیرخانه شورای سالمندان با اشاره به اینکه سوال اینجاست که آیا ما آمادگی لازم برای حمایت از سالمندان را داریم یا خیر، ادامه داد: باید دید جامعه ما چقدر برای حضور سالمندان آماده است.

سلمان‌نژاد با اشاره به اینکه باید برای تامین منابع مالی در زمان سالمندی افراد فکری شود، ادامه داد: باید ترسیم درستی از آینده داشته باشیم و براساس این ترسیم، برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از نگاه حمایتی از سالمندان باید از بهزیستی خارج کنیم، ادامه داد:  بهزیستی یک دستگاه موثر در امر سالمندی است اما باید سایر دستگاه‌ها نیز در این موضوع ورود پیدا کنند. 

رئیس دبیرخانه شورای سالمندان با اشاره به اینکه قریب به 90 درصد سالمندان خارج از جامعه هدف بهزیستی هستند، گفت: این افراد زیر پوشش سایر دستگاه‌ها قرار دارند. 

سلمان‌نژاد با اشاره به اینکه وزارت رفاه وظایفی کاملا روشن در زمینه شورای سالمندی دارد، عنوان کرد: امید است شورای سالمندی و کمیته‌های تخصصی بتواند فعالیت موثری در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به نگارش سند حمایتی از سالمندان ادامه داد: بررسی امکان استفاده از سند و کاربردی بودن آن براساس پایش سند در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.

رئیس دبیرخانه شورای سالمندان با اشاره به اینکه سند حمایتی از سالمندان باید براساس نیاز جامعه هدف باشد، گفت: این سند باید بتواند نیازهای همه این افراد در شهرهای مختلف مناطق گوناگون کشور را در نظر بگیرد.

سلمان‌نژاد با اشاره به اینکه دایر شدن بنیادهای فرزانگاران یکی از اهداف بهزیستی است، عنوان کرد: در تلاش برای ایجاد شیوه‌نامه برای بنیادها هستیم.

وی با اشاره به اینکه بنیادهای فرزانگان باید بازوی همکاری دولت باشد، ادامه داد: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه مسائل سالمندان را رفع کند.

رئیس دبیرخانه شورای سالمندان با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته فعالیت‌ها از پایین به بالا است، گفت: این در حالی که این نگاه در ایران از بالا به پایین است.

سلمان‌نژاد با اشاره به اینکه معیشت زندگی سالمندان یکی از موضوعات مورد توجه است، ادامه داد: در بیشتر موارد درآمد این افراد مکفی نیست. 

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی سالمندان یکی از موضوعات مورد تاکید در کشور است، گت: این توانمندسازی باید از طریق ایجاد اشتغال و آموزش سالمندان مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس دبیرخانه شورای سالمندان با اشاره به اینکه بانک مراقبین سالمندان در کشور ایجاد می‌شود، اظهار کرد: برای این افراد دوره‌های ویژه در نظر گرفته خواهد شد.

برچسب ها: سالمندان ، سلامت ، شورا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: