کد خبر: ۱۷۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 06
براي آنکه بخواهيم جامعه‌اي سالم داشته باشيم بايد از بار آسيب ها بکاهيم
شفاآنلاین>اجتماعی> قائم مقام مشارکت‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي کشور با اشاره به اينکه در شش ماهه اول امسال ميزان مشارکت‌هاي مردمي 29درصد رشد داشته است گفت: 316ميليارد جمع کمک هاي نقدي و غيرنقدي ما بوده است.

به گزارش شفاآنلاین، طبق برآوردها خيران 40هزار تومان در سال، 3300تومان در ماه و 110 تومان در هر روز به هر نفر از مددجويان تحت پوشش ما کمک مي کنند. کوزه گر در اولين همايش نيکوکاري و خيرجمعي که در مرکز خيريه معلولان وحدت برگزار شد با بيان اينکه جامعه سالم، مامن آرامش و بستر رشد و شکوفايي استعدادهاست گفت: براي آنکه بخواهيم جامعه‌اي سالم داشته باشيم بايد از بار آسيب ها بکاهيم. خيران حوزه سلامت اجتماعي در جهت کاهش اين آسيب‌ها گام بر مي‌دارند و بايد نهضت کار خير در حوزه سلامت اجتماعي را نهادينه کنيم.

وي افزود: براي آنکه جامعه (Society)سالمي داشته باشيم گام اول ايجاد همدلي، گام دوم عمل به سياست هاي بهزيستي است که بارها اعلام شده است. در همين راستا سه استراتژي کاهش و پيشگيري آسيب ها، اقدام به موقع و ياري طلبيدن از مردم از سوي بهزيستي مدنظر است.

    دو ميليون و 300 هزار مددجو تحت پوشش

قائم مقام مشارکت هاي اجتماعي سازمان(Organization) بهزيستي کشور با بيان اينکه بايد ابتدا به خيران نشان دهيم که چه کاري انجام مي‌دهيم گفت: بيش از دو ميليون و 300 هزار مددجو تحت پوشش هستند که يک ميليون و 300هزار نفر از آنها معلول اند.از شمار معلولان، 450هزار نفر داراي معلوليت جسمي اند، 30هزار نابيناي شديد، 138خانوار 5معلوله، 26خانوار شش معلوله و 4خانوار هفت معلوله هستند.کوزه گر افزود: همچنين 21هزار و 500نفر معلول ضايعه نخاعي هستند و صد هزار معلول خارج از بهزيستي از امکانات ما استفاده مي‌کنند. همچنين 30هزار دانش آموز معلول و 15هزار دانشجوي معلول داريم.

وي با اشاره به وجود 36هزار و 500 خانواده با فرزند چندقلو گفت: تعدادي هم خانواده دوقلويي پشت نوبت داريم.

    بي توجهي به آزمايش‌هاي قبل ازدواج

قائم مقام مشارکت هاي اجتماعي سازمان بهزيستي کشور با بيان اينکه با آسيب هاي دائمي روزافزون روبروييم که هرروز به شمار آنها افزوده مي شود عنوان کرد: سالانه 30هزار معلول در کشور متولد مي‌شود که نشان دهنده بي توجهي به آزمايش‌هاي قبل ازدواج و ازدواج هاي فاميلي است. آيا به اعتبار بهزيستي براي پوشش اين افراد در هر سال اضافه مي‌شود؟.

وي ادامه داد: 18درصد مرگ و مير ما ناشي از حوادث رانندگي است و سالانه 15تا 20هزار نفر را به کام مرگ مي کشاند. خانواده بسياري از اين افراد بي سرپرست شده و وارد خانواده بهزيستي مي‌شوند. طي 18سال گذشته 459هزار نفر در تصادفات کشته و چند ميليون نفر معلول شده اند.

    روزانه 493 طلاق ثبت مي‌شود

کوزه گر به آمار طلاق نيز اشاره کرد و گفت: روزانه 493 طلاق ثبت مي‌شود. به عبارتي هرساعت 21طلاق در کشور به ثبت مي‌رسد. بخشي از اين زنان مطلقه دچار آسيب مي‌شوند و نيازمند حمايت بهزيستي هستند.

وي با اشاره به اينکه در شش ماهه اول امسال ميزان مشارکت هاي مردمي 29درصد رشد داشته است گفت: اين کمک ها متمرکز به حسابي واريز نمي‌شود و آمار کشوري است که مردم به مراکز مي‌روند و کمک مي‌کنند.316ميليارد جمع کمک هاي نقدي و غيرنقدي ما بوده است. طبق برآوردها خيران 40هزار تومان در سال، 3300تومان در ماه و 110 تومان در هر روز به جامعه تحت پوشش ما کمک مي کنند.
برچسب ها: جامعه ، سازمان ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: