کد خبر: ۱۷۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 03
هنوز معلوم نیست اولیای این نوزاد چه کسانی هستند ولی نام‌گذاری برای هر نوزادی اصول خود را دارد.
شفا آنلاین:رونمایی ناگهانی از نوزادی به نام کمیته کاسمتیک <The Kasmatic Committee>کشوری با مشارکت سه انجمن تخصصی (پوست، گوش، حلق و بینی؛ پلاستیک و ترمیمی) و بدون حضور انجمن پزشکان عمومی که بیشترین بار اعمال متعارف «استتیک پزشکی» را در سراسر کشور بر دوش می‌کشند، از وقایع نادر روزگار است!

قصه از آن‌جا شروع شد که گروهی اندک از همکاران متخصص پوست و مو دریافتند که در کنار درمان این بیماری‌ها که وظیفه اصلی آن‌هاست، کارهای دیگری تحت عنوان عمل‌های زیبایی هم هست که خیلی راحت‌تر و کم‌دردسرتر و طبعاً کم‌مسوولیت‌تر است و تازه می‌توان بخش عملی آن را به یک اپراتور با هر درجه از سواد و علم سپرد.

ولی نکته این‌جا بود که زیبایی طرفداران زیادی داشت و کار کردن در این حیطه هم لازم نیست حتماً با تخصص پوست یا تخصص پلاستیک همراه باشد؛ همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته در طب که طبعاً ارزش جان انسان و حتی «سو کردن» کار پزشکان دارای قصور در آن بلاد بسیار بیشتر از این‌جاست. پس باید راهکاری اندیشید تا این سفره بابرکت نان‌خور کمتری داشته باشد!

اولین کار جلوگیری از آموزش پزشکان عمومی بود؛ تا حدی که حتی در سمینارهای علمی با یک رفتار کاملاً غیرعلمی از ورود پزشکان عمومی ممانعت کردند. بعد هم با هر روشی که توانستند آموزش‌دهندگان علمی به پزشکان عمومی را دچار دردسر کردند. راستی مگر بهانه این نبود که پزشکان عمومی آموزش این کارها را ندیده‌اند؟ قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را!

حالا هم در آخرین اقدام به‌ناگهان طفلی را رونمایی کرده‌اند با نام کمیته کاسمتیک کشوری!

هنوز معلوم نیست اولیای این نوزاد چه کسانی هستند ولی نام‌گذاری برای هر نوزادی اصول خود را دارد. از چند نفر بزرگ‌تر مشورت می‌گیرند و بعد نام را اعلام می‌کنند. این پسوند «کشوری» را چه کسی اعطا کرده است؟ این کمیته توسط چه کسی طراحی شده است؟ این نوزاد در دوران بارداری تحت‌نظر چه کسی بوده و چگونه این‌طور ناگهان به‌دنیا آمده است؟ بدون تهیه مقدمات، اصلاً قرار است این نوزاد در آینده چه‌کاره شود؟ مسوول تربیت این نوزاد جه کسانی خواهند بود؟ نکند که خدای‌نکرده سرراهی بشود و به اولیای ناباب سپرده شود!

به‌نظر می‌رسد تا پاسخ این پرسش‌ها داده نشده، سازمان نظام ‌پزشکی به‌عنوان پدرخوانده مسوولیت این طفل را قبول کند و مانع از این شود که خدای‌ناکرده افراد بدون صلاحیتی پیدا شوند و بنای تربیت این نوزاد را از ابتدا کج بگذارند

به قلم: دکتر بیژن بابایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: