کد خبر: ۱۰۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 18
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>وزیر بهداشت گفت: باید کلینیک‌های دیابت را به دست پزشکان عمومی بسپاریم و به آنها اجازه دهیم که انسولین تجویز کنند چرا که آنها بهتر می‌توانند در این حوزه از مردم مراقبت کنند.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی در نشست مشترک معاون اجتماعی وزارت بهداشت و انجمن‌های فعال در حوزه دیابت، گفت: یکی از مشکلات جدی که در حوزه سلامت وجود دارد در رابطه با دیابت و بار این بیماری ناکارآمدی نظام سلامت است، ما هر روز این حرف را می‌زنیم اما به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: در رابطه با دیابت بهترین راه پیشگیری است که با توانمندسازی مردم و بیماران شکل می‌گیرد در این رابطه مردم باید پای کار بیایند و آموزش‌های را از دبستان آغاز کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر بیش از 12 میلیون دانش‌آموز داریم که اگر درست روی آنها کار کنیم موفق به آموزش مناسب می‌شویم البته آموزش و پرورش بارها گفته آمادگی دارد که مباحث مربوط به سلامت را وارد کتب درسی کند درحالیکه من امید چندانی مبنی به انجام آن ندارم که مسائل مربوط به سلامت وارد کتب شود.

هاشمی ادامه داد: انجمن دیابت باید پیش‌قدم شده و به صورت عملی وارد کار شود چرا که امیدی به اینکه مشکل دیابت را دولت حل کند، نیست چرا که اتفاق خاصی نمی‌افتد مگر اینکه کار به دست مردم و NGOها حل شود.

وزیر بهداشت گفت: باید کلینیک‌های دیابت را به دست پزشکان عمومی بسپاریم و آنها کار را انجام دهند و به پزشکان عمومی اجازه دهیم انسولین تجویز کنند چرا که آنها بهتر می‌توانند در این حوزه از مردم مراقبت کنند.

وی تصریح کرد: اگر سیستم ارجاع درست شود بهتر می‌توانیم عمل کنیم همچنین راه‌اندازی درمانگاه و کلینیک‌های زنجیره‌ای نیز به پیشگیری از دیابت کمک می‌کند.

هاشمی گفت: اگر به جای این 21 سال از 27 سال عمر انجمن دیابت، آنها آستین‌های خود را بالا می‌زدند مسلماً اکنون با مشکلات کمتری در حوزه دیابت روبرو بودیم.

وزیر بهداشت گفت: باید برای هر 3 هزار ایرانی یک مراقب سلامت داشته باشیم تا بتوانیم بسیاری از بیماری‌ها را کنترل کنیم.

برچسب ها: انسولین ، سلامت ، دیابت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار