با حکم دکترعلی ربیعی ، وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی دکتر"روزبه کردونی" به عنوان مشاوروزیر و رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی منصوب شد .
به گزارش
شفا آنلاین:به نقل از مرکزروابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی در این حکم آمده است :
نظر به مراتب دانش ، تعهد و تخصص ارزشمند جنابعالی درحوزه های عمومی ،
اجتماعی،سیاست گذاری وارتباطات و با عنایت به تجربه جنابعالی در ایجاد
تعامل هوشمندانه ومناسب با رسانه های مکتوب ، خبرگزاری ها ، پایگاه های
اطلاع رسانی و گروه های ذی نفع به موجب این حکم به عنوان " مشاوروزیر و
رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی منصوب می
شوید .
در ادامه حکم دکتر کردونی آمده است : کارکرد اصلی وزارت تعاون،کار و
رفاه اجتماعی کارکردی اجتماعی است که موضوعاتی نظیر فقر و نابرابری ازاصلی
ترین اولویت های آن است . حتی بخش های اقتصادی آن نیز ماهیت اقتصاد اجتماعی
دارد. جامعه کار و کارگر ، کارفرمایان ، کارآفرینان ،تعاونگران ، گروههای
اجتماعی کم توان ، آسیب دیدگان اجتماعی ، بیکاران در انتظارشغل، افراد
جویای مهارت و بازنشستگان ، به عنوان اصلی ترین عناصر رشد و توسعه و رفاه
کشور ، ذی نفعان بزرگ این وزارتخانه هستند که ما را ملزم به تبیین جامع
مسائل و اطلاع رسانی صحیح برای جامعه و کنشگران این عرصه می نماید . به
همین منظورمهم ترین مساله برای اینجانب از یکسو تبدیل روابط عمومی و مرکز
اطلاع رسانی به صدای گروه های خاموش و ازسوی دیگر انعکاس رسانه ای
هوشمندانه فعالیت های برنامه ای دستگاه است .
دراین چارچوب و با توجه به اهمیت روابط عمومی کارآمد درتحقق سیاست ها
واهداف این وزارتخانه ، انتظار می رود برای نیل به اهداف زیر با جدیت و
تدبیر عمل نمایید :
1- ارتباط مستمر و هماهنگی کامل با شورای اطلاع رسانی دولت و سایرمراجع اطلاع رسانی و رسانه ای کشور
2- جمع آوری ، تحلیل وارائه اطلاعات و گزارش های سیاستی درخصوص وزارتخانه و ارائه هدفمند آن به افکارعمومی
3- رصد وتحلیل محتوای رسانه های فضای مجازی و مکتوب درحوزه ی عمومی
4- تلاش جهت گسترش گفتمان سازی درعرصه های مختلف
5- تدوین واجرای سیاست رسانه ای واحد در وزارتخانه ، سازمان ها و واحدهای تابعه
6- ایجاد
انسجام ، هماهنگی و وحدت رویه بین روابط عمومی های سازمان ها و واحدهای
تابعه وزارتخانه درحوزه های ارتباطی ، تبلیغاتی و اطلاع رسانی.
7- نظارت
به منظور هم افزایی واستفاده بهینه از امکانات ، ایجاد هماهنگی ، هم سویی
بین فعالیت های تبلیغاتی و رسانه ای معاونت ها ، سازمان ها و صندوق ها
8- برنامه
ریزی برای صرفه جویی وبیشترین بهره گیری از هزینه های لازم برفعالیت های
آگاهی بخش توسط سازمان ها ، گسترش خیرجمعی وسایرموارد مرتبط درهریک از حوزه
ها ،
9- هماهنگی به منظور انتخاب مدیران روابط عمومی دستگاه ها ، سازمان ها و واحدهای تابعه ونظارت برعملکرد آن ها
10- تلاش جهت گسترش ارتباطات موثربین سطوح ستاد و صف و بین وزارتخانه ، واحدهای تابعه و ادارات کل دراستان ها
11- تلاش جهت گسترش روحیه امید ، اعتماد، نشاط اجتماعی ، شادابی و خیرجمعی درجامعه به ویژه جامعه کار و تولید
12- ایجاد زمینه گسترش حضورومشارکت بیشتر اساتید دانشگاه ها ، دانشجویان ، فعالان مدنی و نهادهای خیریه در فرایند های سیاستگذاری
13- انعکاس واقعیت های اجتماعی جامعه ، انتقاد ها و پیشنهادهای گروه های ذیربط ، ذی نفع و شهروندان به واحدهای مرتبط
14- تلاش برای ایجاد گفت و گوی اجتماعی میان وزارتخانه و دستگاه های تابعه ، نهادهای مدنی و دانشگاه ها
درپایان این حکم اضافه شده است : امیدوارم مجموع تدابیرو فعالیت های
جنابعالی موجب ارتقای شان و منزلت وزارت متبوع و اعتلای جایگاه آن درنزد
افکارعمومی گردد . توفق شما را در انجام وظایفی که برعهده دارید ازدرگاه
خداوند متعال مسئلت می نمایم .