کد خبر: ۱۰۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 22
شفا آنلاین>سلامت>وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: امسال 600 میلیارد ریال برای درمان معتادان در چارچوب بیمه سلامت در نظر گرفته شده است كه شورای عالی بیمه پروتكل آن را تدوین خواهد كرد.

 به گزارش شفا آنلاین، علی ربیعی روز جمعه در گردهمایی ورزشی معتادان بهبودیافته سازمان مردم ‌نهاد (NGO) كنگره شصت كه به مناسبت هفته سلامت برگزارشد، افزود: امروز جامعه ایران بیش از هر زمان دیگر نیازمند سلامت اجتماعی است و این مسئله در برنامه‌ریزی‌های دولت نیز مدنظر قرار دارد.
وی با اشاره به مشكلات برخی خانواده ها در زمینه طلاق‌های ناشی از اعتیاد اظهار داشت: در گذشته رابطه علت و معلولی بین فقر و اعتیاد وجود داشت اما امروز اعتیاد به طبقات متوسط كشیده شده است، هر چند روند حركت به سوی سلامت اجتماعی بهتر شده است.
ربیعی همچنین از ایجاد چهار هزار و 100 شغل برای افراد رهایی یافته یا در حال رهایی از اعتیاد در سال 94 خبر داد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد كه در پایان سال گذشته، 98 درصد این افراد به پایداری شغلی رسیده‌اند.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شماره تلفن 09628 برای ارائه خدمات مشاوره به خانواده هایی كه با مشكلات اعتیاد دست و پنجه نرم می كنند اختصاص داده شده و تلاش می‌كنیم تا ظرفیت پاسخگویی از طریق این خط ارتباطی را به یك میلیون پاسخگویی افزایش دهیم.
وی تاكید كرد: در شرایط ضروری، اورژانس اجتماعی نیز به كمك خانواده‌ها می‌آید.
ربیعی اضافه كرد: خانواده‌ها نباید معتادان را‌‌ رها كنند؛ بلكه باید به آن‌ها به عنوان بیمار نگاه كنند. همچنین این افراد باید تحت نظر مشاوران و روان‌شناسان باشند.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی یادآورشد: تاكنون این وزارتخانه برنامه ای مبتنی بر حمایت از سازمان های مردم نهاد نداشت اما در حال حاضر این برنامه در دستور كار قرار گرفته است.

×× حمایت وزار كار از سازمان های مردم نهاد
وی كه خود نیز با معتادان بهبود یافته به ورزش پرداخت، خطاب به آنها گفت: حضور شما در محفل ورزشی امروز، علاوه بر اهمیتی كه به لحاظ شخصی دارد، حاوی پیام مهمی نیز برای جامعه است و این اعتماد و باور را منتقل می كند كه می توان از اعتیاد رها شد و زندگی شادابی داشت.
ربیعی ادامه داد: شما اینك الگوی جامعه هستید و ثابت كرده اید كه فرد معتاد اگر اراده كند می تواند به زندگی برگردد و مسیر زندگی خود را در جهت درست قرر دهد.
وی تاكید كرد: همه ما ممكن است گاهی اشتباه كنیم اما می توان از ضعف ها عبور كرد و با اصلاح اشتباهات، زندگی سالمی را تجربه كرد.
اجتماع ورزشی بهبود یافتگان از مواد مخدر به كمك سازمان مردم نهاد كنگره شصت به زندگی سالم برگشته اند، صبح امروز (جمعه) با حضور وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی كشور در پارك طالقانی تهران برگزار شد.
كنگره شصت، 40 هزار نفر عضو دارد و دامنه فعالیت آن در سراسر كشور گسترده است. 80 درصد معتادانی كه به كمك این سازمان مردم نهاد از اعتیاد رهایی پیدا كرده اند، به طور كامل بهبود پیدا كرده و دوباره معتاد نشده اند.
هم اكنون 10 هزار نفر معتاد به كمك این سازمان مراحل درمان خود را طی می كنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: