کد خبر: ۱۷۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 28
کارشناسان درپژوهش‌های خود دریافتند استفاده از تلفن همراه هوشمند به میزان زیاد سبب افت کیفیت آموزشی و نمره‌های کسب شده توسط دانشجویان در بیشتر کشور‌های جهان شده است.
شفا آنلاین>اجتماعی>عصردیجیتال(Digital Impression) با وجود تمامی امتیاز‌هایی که برای انسان‌ها داشته، اما ازطرف دیگر سبب عقب ماندن از جریان روزمره زندگی در افراد به ویژه محصلان شده است.

به گزارش شفا آنلاین،کارشناسان درپژوهش‌های خود دریافتند استفاده از تلفن همراه هوشمند به میزان زیاد سبب افت کیفیت آموزشی و نمره‌های کسب شده توسط دانشجویان در بیشتر کشور‌های جهان شده است.

یکی از خطرناکترین زمان‌هایی که استفاده از تلفن همراه سبب کاهش بازده دانشجو می‌شود در زمان ارائه و سخنرانی‌های کلاسی و دانشگاهی است که دانشجو به جای تمرکز بر مطلب‌های ارائه شده به بازی یا ارسال پیغام با تلفن همراه خود می‌پردازد تا به این ترتیب وقت کشی انجام دهد.

کارشناسان علت کسب نمره‌های ضعیف دانشجویان درسال‌های اخیر را استفاده از تلفن همراه می‌دانند که سبب برهم خوردن تمرکز افرادمی شود، زیرا انسان زمانی که به طور همزمان چند کار را انجام می‌دهد میزان گیرایی و کنترل برکار را ازدست می‌دهد و احتمال بروز مشکل‌هایی از جمله خطای انسانی و اشتباه بسیار زیاد می‌شود.

برهمین اساس گروهی از استادان و پژوهشگران دانشگاه (Sungkyunkwan) استفاده از تلفن همراه را برسر کلاس و سخنرانی‌ها ممنوع اعلام کرده اند تا دانشجویان تمرکز بیشتری بر مطلب‌های درسی پیدا کنند.

این روز‌ها در بیشتر کشور‌های جهان درشهرها، ساختمان ها، اتوبوس، مترو حتی درحین رانندگی افراد از تلفن همراه استفاده می‌کنند.

این وسیله برای اطلاع رسانی وضعیت‌های ضروری، حساب‌های بانکی و اعلام شرایط آب و هوا ساخته و توسعه داده شده است، اما عده بسیار زیادی از افراد دچار نوعی اعتیاد به این وسیله به نام نومو فوبیا (nomofobia) شده اند و افزون بر آسیب به سلامت جسم و روح از کار‌های روزمره زندگی خود نیز عقب افتاده اند.

افراد مبتلا به نانوفوبیا تلفن همراه خود را همه جا حتی در حمام به همراه دارند و نگران تمام شدن باتری آن هستند. آن‌ها به میزان زیاد با استفاده از تلفن همراه خود پیام می‌فرستند و در بیشتر اوقات دچار گردن درد و مچ درد هستند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای موفقیت در زندگی کاری، تحصیلی و خانوادگی از این وسیله به میزان استاندارد استفاده و سعی کنند بیشتر کار‌های خود را به شیوه سنتی سال‌های پیش انجام دهند تا حافظه آن‌ها تقویت شود.

همراه داشتن تلفن همراه و تبلت درکلاس‌های درس از اثربخشی مطالب درسی می‌کاهد و سبب کسب نمره‌های پایین و در بلند مدت کاهش توان حرفه‌ای می‌شود؛ کارشناسان همچنین دریافتند نوشتن و یادداشت برداری برروی کاغذ سبب ماندگاری بیشتر در ذهن به نسبت نوشتن با قلم لمسی برروی صفحه‌های دیجیتالی می‌شود.


همچنین پیچیدگی کاربا وسیله‌های دیجیتالی، سبب افزایش تمرکز برروی ثبت اطلاعات برروی آن به جای دقت برروی خود مطلب‌ها می‌شود.

اکنون طرحی دربرخی مدرسه‌های پیشرفته در دنیا درحال انجام است که تدریس به کودکان به شیوه بیست سال پیش انجام می‌شود تا خلاقیت و نوآوری در آن‌ها از کودکی نهادینه شود.
برچسب ها: عصر ، دیجیتال ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: