کد خبر: ۱۷۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 25
اگر چه درماه‌های اخیر شرایط به نفع بیماران درحال تغییر بوده، اما در روز‌های اخیر پوشش بیمه‌ای دارو‌های بیماران روماتوئیدی بسیار کاهش پیدا کرده است و حتی یک داروی مورد نیاز که داخلی هم هست از پوشش سازمان‌های بیمه گر خارج شده است
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن روماتولوژی ایران گفت: متاسفانه به تازگی پوشش بیمه‌ای دارو‌های بیماران روماتوئیدی کاهش یافته است و حتی برخی دارو‌های داخلی را هم شامل نمی‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محسن سروش در حاشیه یازدهمین همایش سالانه انجمن روماتولوژی ایران افزود: تازه‌ترین دستاورد‌های حوزه روماتولوژی در این کنگره بحث و بررسی می‌شود و خوشبختانه ایران جایگاه خوبی در این علم در آسیا و اقیانوسیه دارد.

وی گفت: در دسته بیماری‌های روماتوئیدی، بیماری آرتروز(Arthritis) در کشور بسیار شایع است و آمار‌های ما بیش از سایر کشورهاست و از نظر بیماری‌های التهابی (روماتیسم) همانند سایر کشور‌ها هستیم.
­
دبیر انجمن روماتولوژی ایران با بیان اینکه مشکلات بیمه‌ای برای بیماران مبتلا به اختلالات روماتوئیدی بسیار زیاد است ادامه داد: اگر چه درماه‌های اخیر شرایط به نفع بیماران درحال تغییر بوده، اما در روز‌های اخیر پوشش بیمه‌ای(Insurance) دارو‌های بیماران روماتوئیدی بسیار کاهش پیدا کرده است و حتی یک داروی مورد نیاز که داخلی هم هست از پوشش سازمان‌های بیمه گر خارج شده است.

سروش گفت: این امر مشکلات زیادی برای بیماران ایجاد کرده، زیرا این بیماری‌ها مزمن هستند و در دراز مدت فعالیت و روند زندگی فرد را دچار اختلال می‌کند و فرد دچار ناتوانی می‌شود.

دبیر انجمن روماتولوژی ایران افزود: با توجه به شیوع این بیماری‌ها به ویژه در دوره سالمندی، بخش در خور توجهی از نیروی فعال کشور نیازمند درمان و تشخیص در زمینه بیماری‌های روماتوئیدی هستند.خبرگزاری صدا و سیما
برچسب ها: روماتیسم ، بیمه ، آرتروز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: