کد خبر: ۱۷۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 20
در ایمنی اروپایی یک میلیون دلار ونوع چینی آن هم حدود ۷۰۰تا ۸۰۰ هزار دلار قیمت دارد که رقم بسیار بالایی است
شفا آنلاین:رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: اولویت ما آن است که خطوطی را که احتمال خطر و حادثه  در آنها وجود دارد بررسی کرده و معتقدیم تا زمان رفع خطر، باید بهره‌برداری از این خطوط متوقف شود.

به گزارش شفا آنلاین:محمد علیخانی درباره نصب درهای ایمنی در ایستگاه‌های مترو گفت: این مساله قبلا در شورای شهر چهارم به تصویب رسیده است و قطعا اگر هزینه انجام این طرح وجود داشت تا کنون نسبت به انجام آن اقدام شده بود.

وی با بیان اینکه این درها دو نوع است یک نوع آن اروپایی و با کیفیتی بسیار خوب است و نوع دیگر آن ساخت چین است، ادامه داد: در ایمنی اروپایی یک میلیون دلار ونوع چینی آن هم  حدود ۷۰۰تا ۸۰۰ هزار دلار قیمت دارد که رقم بسیار بالایی است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با تاکید براینکه درحال حاضر برای تکمیل و تجهیز خطوط مترو به ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز داریم، اظهار کرد: د رحال حاضر خط هفت مترو در حال بهره‌برداری است درحالیکه سطح ایمنی آن بسیار ضعیف و خطرناک است.

علیخانی دراین‌باره توضیح داد: درحال حاضر این خط هواکش نداشته و در صورت وقوع حریق در واگن مترو مسافران در اثر دود ناشی از آن و نبود سیستم تهویه و هواکش دچار خفگی شده و جان خود را ازدست می‌دهند.

هشت‌هزار میلیارد هزینه عمرانی بی‌نتیجه در شهرداری

وی با تاکید براینکه در حال حاضر خطرات ناشی از این خط بیش از نبود درب ایمنی در خطوط مترو است، خاطرنشان کرد:  اولویت ما آن است که خطوطی را که احتمال خطر و حادثه  در آنها وجود دارد بررسی کرده و معتقدیم تا زمان رفع خطر، باید بهره‌برداری از این خطوط متوقف شود.

این عضوشورای شهر با بیان اینکه مساله درهای ایمنی مترو در اولویت بعدی قرار دارد تا هیچ‌کس به دلیل ازدحام جمعیت به داخل خط نیفتد یا دست به خود کشی نزند، اظهار کرد:  اما درحال حاضر رفع خطرهای بزرگتر دردستور کار کمیسیون حمل و نقل قرار دارد

وی با یادآوری اینکه در گذشته اقدامات عمرانی اولویت بر تکمیل پروژه‌های حمل و نقل عمومی اولویت داشته‌است، بیان کرد: شهرداری در بخش عمران و حمل و نقل هشت هزار میلیارد تومان هزینه کرده است که نیمی از بودجه شهرداری بوده است حتی علاوه براین اعتبارات،  بدهی نیز به جا گذاشته شده و به بیان دیگربیش از اعتبار موجود برای این حوزه هزینه  شده است.

علیخانی با طرح این سوال که آیا با وجود تمام این هزینه‌ها مشکل ترافیک حل شده یا آلودگی هوا رفع شده است تصریح کرد: مشکلات موجود نشان می‌دهد  که مسیر را درست نرفته‌ایم و اولویت‌ها را به درستی مشخص نکرده‌ایم زیرا اگر درست حرکت کرده بودیم در شهری که بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت ثابت و ۷ میلیون نفر جمیعت حاشیه‌ای دارد روزانه تنها ۲ میلیون مسافر جابه جا نمی‌شد.  آیا در چنین شرایطی می‌ توانیم بگوییم از خودرو شخصی استفاده نکنید.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر شهرداری ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی  و ۳۰ هزار میلیارد تومان هم پروژه نیمه‌تمام دارد، گفت: مدیران جدید شهر را با این وضعیت دردست گرفتند. ما  درحال تدوین اولویت‌ها و طرح‌ها در کمیسیون حمل ونقل داریم تدوین هستیم و مشکلات را دقیق با عدد و رقم و اولویت بندی و بحران‌ها شناسایی کرده‌ایم و براساس این موراد اهداف و راه‌بردها مشخص شده است

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهربرقی کردن موتورسیکلت‌ها و خودروها را یکی دیگر از این راهکار‌های کاهش آلودگی هوا خواند و گفت: درحال حاضر ۸۰۰ هزارتاکسی داریم که نمی‌توانیم آنها را برقی کنیم و هزاران مشکل بر سر راه این اقدام وجود دارد،از جمله آنکه راننده‌های ما توان اقتصادی برای خرید خودرو برقی را ندارند.

وی درپایان اظهار امیدواری کرد که  با وجود هماهنگی میان مجلس، دولت، شورای و شهرداری شاهد مشکلات گذشته نبوده  و طرح‌ها و برنامه‌هایی که برای بهبود شرایط شهر تدوین می‌شود به نتیجه برسد.طبنا

برچسب ها: ایمنی ، مترو ، ایمنی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: