کد خبر: ۱۰۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 21
شفا آنلاین>اجتماعی> روز گذشته دویست‌وپنجاه‌ودومین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.
به گزارش شفا آنلاین،در این جلسه که با حضور نمایندگان شورای شهر تهران برگزار شد، بررسی تخریب باغ دروس در صحن علنی شورای شهر به پله آخر رسید و رئیس کمیته محیط زیست شورا و معاون شهردار تهران، گزارش خود از بازدید این باغ را تشریح کردند.

 محمد حقانی با اشاره به بازدید اخیر خود از باغ دروس به همراه عبداللهی، معاون خدمات شهری شهردار تهران اظهار کرد: هفته گذشته از باغ پنج‌هزارمتری در بلوار شهرزاد کوچه یارمحمدی بازدید کردیم. شهرداری منطقه به این پلاک پروانه ساخت‌وساز داده و هم‌اکنون عملیات در مرحله خاک‌برداری قرار دارد. وی افزود: این پلاک در سال ٨٢ در کمیسیون ماده ٧ به عنوان باغ شناخته شده و ١٤٤ اصله درخت غیرمثمر داشت. درسال ٨٤ مالک درخواست تجدیدنظر کرد، اما بازهم این پلاک با عنوان باغ شناخته شد. رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه درحال‌حاضر این باغ پنج‌هزارمتری ٤٧ اصله درخت نسبت به شناسنامه اصلی خود کم دارد، گفت: شب عید درختی در این باغ قطع نشده، اما از درختان آن نسبت به سال ٨٧ کاسته شده است.

 وی در ادامه به باغ هزار‌و‌٢٠٠‌متری همجوار این پلاک اشاره کرد و گفت: بنده از این باغ نیز بازدید کردم؛ متأسفانه همه درخت‌های وسط این باغ از بین رفته است و چهار اصله درخت، طبق مجوز صادر شده در آن جابه‌جا شده است. حقانی با بیان اینکه طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز، وظیفه نگهداشت باغ برعهده مالک است، اما اگر مالک در حفظ آن کوتاهی کند، شهرداری موظف به ورود به آن است، افزود: تفاوت نظر بنده و عبداللهی، معاون شهردار تهران در این بود که ٤٧ اصله درخت در این باغ قطع شده، اما این امر در شب عید اتفاق نیفتاده است.

 همچنین مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهردار تهران نیز در ادامه اظهارات حقانی با بیان اینکه در ارتباط با باغ پنج‌هزارمتری به این نتیجه و نظر مشترک رسیدیم که درختی در شب عید قطع نشده است، گفت: در سال ٨٢ این زمین، رأی باغ گرفته، اما در سال‌های گذشته یک‌سری از درختان آن کم شده است. باغ هزارو‌٢٠٠ متری همجوار این پلاک نیز طبق طرح تفصیلی دارای کاربری M بوده که علت آن را نمی‌دانم.

معاون خدمات شهری شهردار تهران خاطرنشان کرد: در سال ٩٠ به این باغ هزارو‌٢٠٠‌متری رأی غیرباغ ارائه می‌شود و مالک درخواست کسب پروانه ساخت‌وساز می‌کند، اما هنگام گودبرداری تعدادی از درختانی که در نزدیکی دیوار گودبرداری وجود داشته، سقوط می‌کنند، ولی توسط مالک در قسمت دیگری از باغ کاشته می‌شود.  در این جلسه رئیس کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر تهران اظهار کرد: گفته می‌شود مبلغ ٥٠٠ میلیون تومان بن، بین اعضا توزیع شده تا به دیگران توزیع کنند یا اینکه از سوی سمن‌ها به یک بیمار صد میلیون تومان داده می‌شود و این در حالی است که سمن‌ها مشکلات جدی دیگری نیز دارند. در ادامه این جلسه، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درباره فروش فروشگاه شهروند واکنش نشان داد. محمد حقانی در تذکر به شهردار تهران، گفت: در چند روز گذشته شهردار تهران سخن از فروش و واگذاری شهروند را داشته است که این مطلب برخلاف مصوبه شورای شهر تهران است. وی با بیان اینکه تبعات، ملاحظات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در این‌گونه اظهارنظرها بسیار تأثیرگذار است و نباید شهرداری از حیطه قانونی خود خارج شود، گفت: سه ماه از مصوبه شورا مبنی بر ضرورت ابقای شرکت شهروند می‌گذرد و شهردار چنین مطلبی را برخلاف مصوبه اعلام می‌کند.

چمران درباره واگذاری شهروند نیز افزود: بحث فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند مطرح نیست. از شهردار پرسیده بودند چرا شهروند فروخته نمی‌شود؛ چون در سال ٨٨ جزء مواردی بود که باید به فروش می‌رسید. رئیس شورای شهر تهران گفت: اولاً که در آن سال‌ها کسی پیدا نشد که کل شهروند را بخرد و مشکلاتی نیز مبنی بر سند زمین‌ها و نحوه نگهداری این فروشگاه‌ها بود و نهایتا نیز به تصویب رسید که به فروش نرسد. در ادامه جلسه، علیرضا دبیر در تذکر پیش از دستور به برنامه دستور جلسات اشاره کرد و گفت: پیشهاد من این است که بحث حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری را در دستور کار جلسه قرار دهیم. دبیر ادامه داد: شأن شورا باید حفظ شود و وقت شورا باید صرف مسائل مهم‌تری شود که مردم از آن بهره ببرند. ضروری است حسابرسی‌های سال ٩٢ را به صحن علنی بیاوریم.

سرخو نیز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: ایجاد پیاده‌راه در برنامه پنج‌ساله شهرداری مصوب شده است و ما در شورا تصویب کردیم که ٢٦ پیاده‌راه به طول ١٩ کیلومتر ایجاد شود که ایجاد پیاده‌راه سی‌تیر، میدان تجریش- قدس از جمله این مصوبات بوده است. وی با بیان اینکه ما شهرداری را مؤاخذه می‌کنیم که چرا مصوبات را اجرا نمی‌کنید، اما حالا از او می‌خواهیم که پیاده‌راه‌سازی نکنید، گفت: ما باید نگران باشیم شهرداری خارج از برنامه اقدامی نداشته باشد و باید به ایجاد خط مترو فاطمی – تجریش گلایه داشته باشیم که خارج از برنامه بوده و با تخریب درختان کهنسال و پراکنده‌کردن سفره‌های زیرزمینی موجب تخریب این خیابان خواهد شد و معلوم نیست چرا خارج از برنامه اجرائی می‌شود.شرق

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: