کد خبر: ۱۷۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 17
این سامانه برای انجام معاملات مسکن راه‌اندازی شده و نسبت به سامانه‌های دیگر در فضای مجازی بسیار پیشرفته و دارای امنیت است
شفاآنلاین>اجتماعی> سامانه خرید و فروش مسکن یا «فست ملک» زیرمجموعه و تنها سامانه یکپارچه با سامانه املاک و مستغلات است که دولت بر آن نظارت دارد علاوه بر مشاوران املاک، مردم نیز می‌توانند در این سامانه برای مسکن اعلام نیاز کنند یا ملک خود را در معرض نمایش بگذارند.

به گزارش شفاآنلاین، حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک روز گذشته از سامانه فست ملک رونمایی کرد. این سامانه برای انجام معاملات مسکن راه‌اندازی شده و نسبت به سامانه‌های دیگر در فضای مجازی بسیار پیشرفته و دارای امنیت است.

عقبایی هدف از راه‌اندازی این سامانه را گذر از فضای سنتی در معاملات املاک نام برد و گفت: با توجه به رشد فضای مجازی(Cyberspace) در کشور در بازار کسب و کار رقابت ایجاد شده و باید به نحوی عمل کنیم که شرکت‌های مجازی مسکن با اتحادیه‌ها همکاری کنند. وی یادآور شد: برای نخستین بار در کشور، ارائه خدمات مجازی مسکن از طریق کمیسیون تخصصی کشور و از طریق سامانه املاک و مستغلات انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به ضریب امنیت بالای این سامانه، گفت: لوگوی جدید سامانه مذکور در بنگاه‌های املاک سراسر کشور متصل به این سامانه نصب می‌شود. به این ترتیب مشاوران املاک بدون مجوز عملاً از چرخه حذف می‌شوند.

عقبایی ادامه داد: این سامانه هیچ نوع محدودیتی ندارد و علاوه بر مشاوران املاک، مردم هم در سراسر کشور به آن دسترسی دارند و می‌توانند املاک خود را در این سایت برای فروش قرار دهند. سطح تکنولوژی و برنامه‌نویسی سامانه ما بسیار بالاتر و وسیع‌تر از سایر سامانه‌هاست.

رونمایی از سامانه پیامکی کد  رهگیری
همچنین عقبایی خدمت دیگر به مردم برای افزایش (Increase)ضریب امنیت معاملات مسکن را راه‌اندازی سرویس پیامکی دانست و گفت: همه کسانی که معاملات مسکن را انجام می‌دهند کد رهگیری دریافت می‌کنند ولی متأسفانه بعضی افراد کد رهگیری جعلی دریافت می‌کنند. لذا برای جلوگیری از این موضوع سامانه شماره ۱۱۰۲۰۳۰۰۰ را راه‌اندازی کردیم. مردم عدد ۱ را به این شماره می‌فرستند که استعلام کد رهگیری برای آنها ارسال می‌شود.

بیشتر خانه‌های خالی استان تهران مسکن مهر است
عقبایی همچنین در خصوص وضعیت خانه های خالی در کشور گفت: بر اساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی و مرکز آمار 2.5 میلیون خانه خالی در کشور داریم که 650هزار واحد آن مربوط به استان تهران است. درباره شهر تهران آمار دقیقی نداریم اما می‌دانیم این تعداد خانه خالی در استان تهران واحدهای معمولی نیست.

مردم دارای واحدهای معمولی و متوسط دغدغه این را دارند که خانه یکماه خالی نماند. عموم خانه‌های خالی حاشیه تهران مسکن مهر است. بخش دیگری نیز واحدهای سوپرلوکس در مناطق شمالی تهران است که مالکان آن علاقه‌ای به اجاره آن ندارند. وی درباره پیش‌بینی مسکن نیز گفت: به مرور شاهد رشد معاملات خواهیم بود و پیش‌بینی رشد 10 درصدی قیمت‌ها در نیمه دوم سال را در بازار مسکن داریم. در بخش اجاره نیز چون تقاضا نسبت به عرضه در نیمه دوم سال کاهش می‌یابد، پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های باقی مانده سال ،بازار اجاره تا 5 درصد کاهش قیمت را نسبت به تابستان 96 تجربه خواهد کرد.

رشد ۱۴ درصدی معاملات تهران از ابتدای مهرماه
وی آخرین آمار معاملات مسکن را در شهر تهران و کل کشوراعلام و اظهار کرد: تا روز ۲۳ مهرماه در شهر تهران ۱۰هزار و ۹۷۱ قرارداد خرید و فروش و ۱۰ هزار و ۹۶۶ قرارداد اجاره منعقد شده است. در مدت  مشابه در ۲۳ روز ابتدای سال قبل ۹ هزار و ۶۲۰ قرارداد خرید و فروش و ۱۲ هزار و ۶۰۵ قرارداد اجاره داشتیم. لذا می‌بینیم که معاملات خرید و فروش ۱۴درصد افزایش یافته و معاملات اجاره کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: در حوزه قیمت‌ها نیز در شش ماهه اول افزایش قیمتی نداشتیم ولی در شش ماهه دوم رشدی متناسب با تورم خواهیم داشت. این آرامش را به مردم  می‌دهم که در شش‌ماهه دوم اجاره بها به طور متوسط تا ۵ درصد کاهش خواهد داشت. وی درباره افزایش نرخ اجاره‌بها در تابستان امسال گفت: به طور متوسط در سراسر ایران ۱۵ درصد افزایش اجاره بها  داشتیم. البته در تهران مقداری پررنگ تر بود ولی در بافت‌های مختلف، متفاوت بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: