کد خبر: ۱۶۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 19
شفاآنلاین:نتایج یک تحقیق نشان دادکه گیاه رازیانه فواید درمانی باورنکردنی وقابل توجهی دارد.
شفاآنلاین>سلامت> رازیانه هنوز هم یکی از گیاهان دارویی است که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و برای همه چیز از کولیک و قولنج تا ورم های ملتهبه پیشنهاد می شود.

به گزارش گروه ترجمه شفاآنلاین، مزایای چای رازیانه هر دو آشپزی و درمانی هستند. رازیانه در بسیاری از غذاهای مختلف از هند تا ایتالیا استفاده می شود


شما می توانید از چای رازیانه برای مدت طولانی از عطر و طعم آن لذت ببرید، هرچند بسیاری از مردم آن رابه خاطرمزایای سلامت بخش اش استفاده می کنند.
 

از رازیانه به روش های زیر استفاده می شود:

     به عنوان یک ادویه
     خوراک خام
     خشک شده
     سیب زمینی سرخ شده
     کباب شده
    پودر شده
     ادویه خورشتی

رازیانه یک طعم مخصوص شیرین بیان دارد و در سالاد، سوسیس، بستنی، کوکی ها، نوشیدنی ها، غذاهای پاستا و موارد دیگر استفاده می شود.

فواید سلامتی

چای رازیانه به هضم غذا  وبهبود شرایط گوارش کمک می کند  .همچنین از نفخ، گاز یا درد و گرفتگی پیشگیری کند .

 دانه رازیانه کمک مؤثری برای هضم غذا به شمار می رود و  می تواند به عضلات صاف سیستم دستگاه گوارش کمک کند و باعث کاهش گاز، التهاب و گرفتگی معده شود.

 چای تهیه شده با دانه های رازیانه می تواند برای درمان اسپاسم عضلانی معده ناشی از سندرم روده تحریک پذیر، کولیت اولسراتیو و سایر شرایطی که بر سیستم گوارشی تاثیر می گذارد استفاده شود.

رازیانه ممکن است در ترکیب با سایر داروهای گیاهی برای تغییر عوارض جانبی فرمول های گیاهی استفاده شده به عنوان ملین ها و یا سایر روش های درمانی برای مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار گیرد.

چه کسانی رازیانه مصرف کنند؟
1.  دوره های دردناك پریودی

دوره های دردناك پریودی یكی از مشكلات رایج بسیاری از زنان است كه اغلب از داروهای بدون نسخه مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) برای درمان درد استفاده می كنند. در این مورد رازیانه می تواند موثر باشد.



2.  کولیک(قولنج و یا گازمعده)

برخی معتقدند که چای رازیانه نیز ممکن است در کاهش علائم کولیک در نوزادان نقش داشته باشد.
3. تنظیم قند خون

بسیاری از متخصصین گیاهان دارویی و  مراقبت های بهداشتی توصیه می کنند که چای رازیانه به عنوان تنظیم کننده قند خون می تواند موثر باشد.
4. تسکین درد
رازیانه برای تسکین درد هم مفید است. به گونه ای که نتایج یک تحقیق نشان داده که عصاره رازیانه علائم درد را کاهش می دهد.

5. هیدراتاسیون

حفظ سلامتی به طور کلی برای همگان مهم است، بنابراین یکی از مزایای مستقیم مصرف چای رازیانه این است که نشاط افراد را با یک نوشیدنی خوش طعم و بدون کافئین فراهم می کند.
البته باید توجه داشت که افرادی می توانند ازرازیانه استفاده کنند که حساسیت خاصی به آن نداشته باشند.درمصرف هم بی تردید نباید افراط کرد.
برچسب ها: رازیانه ، سلامت ، گیاهان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: