کد خبر: ۱۶۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 02
مصرف 70درصدی خون های اهدایی برای افراد سالمند بالای 60 سال زنگ خطری است برای مراکز اهدای خون در جهان که با پدیده سالمندی، چالشی برای تامین خون در آینده خواهند داشت.
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: براساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت(WHO)، 70درصد خون های اهدایی صرف افراد سالمند بالای 60 سال می شود .

به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر پور فتح الله به مناسبت روز جهانی سالمند (اول اکتبر برابر 9 مهرماه) افزود :مصرف 70درصدی خون های اهدایی برای افراد سالمند بالای 60 سال زنگ خطری است برای مراکز اهدای خون در جهان که با پدیده سالمندی، چالشی برای تامین خون در آینده خواهند داشت.

وی با اشاره به بروز موج سالمندی طی دهه های آینده در کشورمان گفت: اطلاعات موجود نشان دهنده بروز پدیده سالمندی در جهان است و با فرهنگ سازی مناسب باید جوانان را با اهدای خون آشنا کرد.

وی اضافه کرد :ایران نیز همچون سایر کشورها در آینده با بحران سالمندی روبرو خواهد شد و چون بیشتر بدخیمی ها و مشکلات ناشی از اختلالات کارکرد مغز استخوان از پنجاه سالگی به بعد بروز می کند، این امر مصرف خون را در کشور افزایش خواهد داد.

پور فتح الله گفت : در شرایط گفته شده نقش جوانان و رسالت آنان دارای اهمیت بسیار است، به ویژه جوانان ایرانی که از سال 1373 با واکسیناسیون علیه هپاتیت، در برابر این بیماری ایمن هستند و می توانند اهدا کننده سالم باشند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون همچنین از پیشکسوتان اهدای خون خواست تا تجربیات خود را با جوانان در میان بگذارند و نسل پس از خود را با فرهنگ اهدای خون آشنا کنند.


بر اساس آمار های اعلام شده در ایران سالانه بیش از 2میلیون و 500هزار نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه می کنند که در این بین 2میلیون یکصد هزار نفر موفق به اهدای خون می شوند .

در حال حاضر اهدای خون در ایران به صورت کاملا داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی و به منظور کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن انجام می شود و هم اکنون شاخص اهدای خون در ایران 27 نفر به ازای یکهزار نفرجمعیت است که شاخص خوبی محسوب می شود .

برچسب ها: سالمندی ، سلامت ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: