کد خبر: ۱۶۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 01
مشاور وزیر و مدیر طرح ملی جهاد کشاورزی گفت: بیش از 90 درصد از گونه های گیاهان دارویی در کشور ما رشد می کند
شفاآنلاین>سلامت> مشاور وزیر و مدیر طرح ملی جهاد کشاورزی گفت: بیش از 90 درصد از گونه های گیاهان دارویی در کشور ما رشد می کند.

به گزارش شفاآنلاین، یوسفی مشاور وزیر و مدیر طرح ملی جهاد کشاورزی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی ویتامین‌ها و مواد مغذی‌ حتی در شکلات‌هایشان گنجانده‌ شده است ، اظهار کرد:  یکی از اهداف اصلی انجمن گیاهان (plants)دارویی حمایت از بخش خصوصی بوده و دخالت دولت خط قرمز‌ ما محسوب می‌شود که در این راستا بازار متأسفانه حلقه‌ مفقوده‌ این حوزه‌ محسوب می‌شود زیرا کسب و کار غذای سالم‌ در کشور بسیار کم است.

 یوسفی‌ ادامه داد: باید‌ فرهنگ مصرف گیاهان دارویی در کشور توسعه(Development) پیدا کند‌ و این نهضت تحت عنوان کمپین‌ ملی گیاهان دارویی در حال شکل‌گیری است.

ضرورت افزایش سهم ایران باید در ترند مالی زعفران جهان
 وی اظهار کرد: کشورمان زادگاه 90 درصد از گیاهان‌ دارویی کل دنیا بوده ،در حالیکه تر‌ند مالی‌ گیاه‌ زعفران‌ در حدود 8 میلیارد دلار‌ در کل دنیا محسوب می‌شود اما  متأسفانه سهم کشورمان‌ 286 میلیون دلار بوده که بر طبق برنامه باید به 1 میلیارد‌ دلار برسد.

 یوسفی ادامه داد: نرخ بازگشت سرمایه در حوزه گیاهان دارویی بالای 70 درصد است و ما باید با استفاده از بسته‌های تسهیلاتی‌ حمایت ویژه‌ای از بخش خصوصی انجام دهیم‌.

یوسفی با بیان اینکه 95 درصد بازار آلمان را دمنوش‌های گیاهی‌ پر کرده‌اند، یاد آور شد: در بازار آلمان‌ 5 درصد قفسه‌های مغازه‌ها را چای سیاه، 6 درصد قهوه و بیش از 90 درصد را گیاهان دارویی‌ تشکیل می‌دهند و بسیاری از هتل‌ها به جای سرو‌ قهوه، گیاهان دارویی مختلفی ارائه می‌دهند.

 وی یادآور شد: رشد گیاهان دارویی در دنیا 3 برابر دیگر بخش‌ها است و ما باید معافیت‌های مالیاتی‌ را در این راستا انجام دهیم و یک بازار جدیدی‌ را تعریف تا بازارهای سنتی اصلاح شوند.
برچسب ها: سلامت ، توسعه ، گیاهان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: