کد خبر: ۱۶۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 01
یک فروند هواپیمای ایرباس خطوط هوایی ایرفرانس پس از آن که یکی از موتورهایش بر فراز اقیانوس اطلس از کار افتاد، توانست خود را به خاک کانادا برساند و در میانه راه پاریس به لس‌آنجلس فرود اضطراری کرد
شفاآنلاین>اجتماعی> یک فروند هواپیمای ایرباس خطوط هوایی ایرفرانس پس از آن که یکی از موتورهایش بر فراز اقیانوس اطلس از کار افتاد، توانست خود را به خاک کانادا برساند و در میانه راه پاریس به لس‌آنجلس فرود اضطراری کرد.

به گزارش شفاآنلاین، ایرباس ۳۸۰ که تحت عنوان پرواز اِی.اف ۶۶ از پاریس به مقصد لس‌آنجلس در حرکت بود در حوالی غرب گرین‌لند دچار این سانحه شد و یکی از دو موتور بال راست خود را از دست داد.

هیچ کدام از ۴۹۶ مسافر و ۲۴ خدمه این پرواز آسیب(Damage) ندیده‌اند اما پس از فرود این هواپیما در یکی شهرهای کوچک شرق کانادا، مسافران ناچار شدند ساعت‌ها در داخل کابین بمانند چرا که این فرودگاه تاسیسات لازم برای سرویس دهی به ایرباس ۳۸۰ را نداشت.

دیوید رهمار، مکانیک سابق هواپیما (Airplane)که به عنوان مسافر در این پرواز حضور داشته گفت که از نظر او نقص فنی مربوط به هواکش موتور بوده است اما هنوز ایرباس و ایرفرانس درباره علت اصلی از کار افتادن موتور هواپیما اظهار نظر نکرده‌اند.

رهمار گفته که او و سایر مسافران ابتدا یک تغییر ناگهانی در وضعیت هواپیما احساس کردند و بلافاصله بعد از آن صدای بلندی شنیدند که باعث رعب و وحشت مسافران شد.

عکس‌هایی که مسافران این پرواز از موتور آسیب دیده تهیه کرده اند کاملا نشان از انهدام فیزیکی بخش‌های خارجی آن دارد.

به گزارش شبه خبری بی‌بی‌سی، پس از این سانحه هواپیما حدود یک ساعت دیگر به پروازش ادامه داد تا بالاخره موفق شد در فرودگاه خلیج غازها در شهر لبرادور در شرق کانادا با موفقیت بر زمین بنشیند.

آن طور که گفته شده احتمال ورود یک پرنده به داخل موتور هواپیما آن هم در ارتفاعی که این ایرباس پرواز می‌کرده، منتفی است اما آن گونه که رهمار می‌گوید احتمالا هواکش اول این موتور از کار افتاده و جدا شدنش موجب خسارت به موتور و منهدم شدن آن شده است. با این وجود، تحقیقات فنی در این باره هنوز کامل نشده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: