کد خبر: ۱۶۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 25
ساخت و سازهای غیر اصولی و برج های بلند مرتبه در معابر کم عرض پایتخت مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است، به طوری که در برخی حوادث رخ داده در تهران خودروهای امداد و نجات و آتش نشانی با سختی به محل حادثه دسترسی پیدا کردند.
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: ساخت بناهای تجاری در مناطق مسکونی سبب بروز ترافیک های پرحجم برای مردم شده است.

به گزارش شفا آنلاین،سیده فاطمه ذوالقدر درخصوص اظهارات سخنگوی شورای شهر دراین باره که 281 برج در تهران درمعابر کمتر از 12 متر ساخته شده است،گفت: ساخت و سازهای غیر اصولی و برج های بلند مرتبه در معابر کم عرض پایتخت مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است، به طوری که در برخی حوادث رخ داده در تهران خودروهای امداد و نجات و آتش نشانی با سختی به محل حادثه دسترسی پیدا کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تراکم سازی ها همچنین سبب افزایش ترافیک(Traffic) درخیابان ها شده است، افزود: متاسفانه ساکنین ساختمان های بلندمرتبه مسکونی و تجاری درتامین پارکینگ هم با معضلاتی روبه رو هستند، متاسفانه در برخی از مناطق مسکونی پاساژها و مجتمع های تجاری زنجیره ای ساخته شده و این موضوع درخیابان مقدس اردبیلی درحال حاضر برای مردم به دغدغه بزرگی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تردد دراکثر خیابان های تهران به دلیل ساخت برج های بلندمرتبه با مشکل روبه رو است، تصریح کرد: اگر بحرانی در تهران رخ دهد، به طورحتم امدادرسانی به مردم در چنین شرایطی غیرممکن خواهد بود، امیدواریم شهرداری جدید از صدور مجوزهای جدید در جهت ساخت و سازهای غیراصولی و بلند مرتبه بدون درنظرگرفتن شاخص های اصولی جلوگیری کند.

ذوالقدر با تاکید بر اینکه مدیران شهری درگام اول باید پس ازشناسایی ساختمان های نا ایمن اقدامات لازم را با هدف رفع مشکلات آنها انجام دهند،گفت: خوشبختانه ساختمان های ناایمن درحال حاضر شناسایی شدند، بنابراین شورای شهر و شهرداری باید درجهت جلوگیری از وقوع یک حادثه هولناک نظیر پلاسکو با بازدید های به موقع درصورت وجود مشکلات اخطارهای لازم را به مالکین دهند؛ ضمن اینکه درصورت بی توجهی به اخطار واحد متخلف پلمب شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با اشاره به اینکه بازدیدهای برنامه ریزی شده از ساختمان های دارای ایمنی پایین از افزایش خطرات در زمان وقوع حادثه جلوگیری می کند، افزود: بناهای نا ایمن درصورت ممکن باید مرمت و بازسازی شوند، زیرا در حال حاضر دراکثر کشورهای دنیا ساختمان هایی با قدمت 100 تا 200 سال فعالیت می کنند؛ اما به دلیل مرمت و بازسازی هیچ مشکلی برای شهر به جود نمی آورند.

عضو محمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر تعامل وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران با شهرداری در رسیدگی به ساختمان های ناایمن پایتخت، تصریح کرد: مدیریت بحران باید به وظایف خود دررفع مشکلات پایتخت عمل کند.

برچسب ها: پایتخت ، اجتماعی ، ترافیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: