کد خبر: ۱۶۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 24
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: هیچ موردی از طغیان بیماری‌های واگیر در حج نداشتیم
شفاآنلاین>اجتماعی> رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: هیچ موردی از طغیان بیماری‌های واگیر در حج نداشتیم.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمدمهدی گویا گفت: اقدامات هماهنگ و پیش بینی شده مدیریت بیماری‌های واگیر و هیات پزشکی حج از حدود چهارماه قبل از عزیمت زائران تا پایان بازگشت آنها دستاورد بسیار ارزشمندی در پی داشته است.

وی افزود: در طی این مدت با وجود همه نگرانی‌هایی که در رابطه با بیماری‌های واگیر در منطقه وجود داشت، خوشبختانه به دلیل برنامه‌ریزی‌های دقیق و هماهنگ شده طغیانی از هیچ بیماری واگیر در میان زائران رخ نداد.

وی ادامه داد: برنامه‌های آموزشی برای پیشگیری(prevention) از بیماری‌های واگیر برای مدیران کاروان، روحانیون و کادرهای خدماتی پیش از عزیمت و در حین اقامت به صورت مستمر ادامه داشت.

گویا گفت: ۹۱ مطب (درمانگاه) در مکه، ۵ مطب در مدینه و دو بیمارستان (Hospital)در مکه و مدینه گزارش‌دهی کلیه موارد مشکوک به بیماری‌های واگیر را در طی ایام حج به نحو احسن انجام داده و کلیه موارد مشکوک را دقیقا بررسی کردند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: کلیه زائران از ۲۴ ساعت قبل از بازگشت به کشور مجددا از نظر بیماری‌های واگیر خصوصا اسهالی و تنفسی غربالگری شدند.

وی افزود: کلیه مواردی که مشکوک بودند مجددا در فرودگاه‌های شهرهای مقصد بررسی شدند و خوشبختانه همگی سالم به شهرهای خود بازگشتند.

گویا گفت: این دستاورد اهمیت فوق‌العاده زیادی برای کشور به همراه داشته و در نوع خود نمونه است.
برچسب ها: بیماری ، پیشگیری ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: